مگر میشود کسی مایه عزت و افتخار شهر ، استان و کشور در یک استان باشد، ولی مسئولین آن استان از این موضوع بی خبر باشند؟!
کد خبر: ۱۱۳۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 22 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در پی کسب عنوان قهرمانی تیم ملی ناشنوایان در مسابقات جام‌جهانی فوتسال برزیل و حضور درخشان اسماعیل دژه ملی پوش هم استانی، امرروز چهارشنبه ۱۴۰۲/۹/۱ آئین استقبالی باحضور خانواده، دوستان و مردم ورزش دوست شهر دهدشت در میدان شهید ضیایی برگزار گردید.

علی محمد دژه پدر اسماعیل دژه در گفتگو با خبرنگار تابناک بیان کرد: زمانی که اسماعیل فرزند قهرمانم متولد شد و ما متوجه شدیم که ناشنوا است واقعأ برای ما سخت بود و با توجه به اینکه ما در سرفاریاب زندگی می‌کردیم و زندگی عشایری داشتیم در برهه زمانی بدی قرار داشتیم که زندگی برای اسماعیل در جامعه امروزی و با این شرایط و مشکل ناشنوایی که دارد چقدر سخت خواهد بود، ولی اسماعیل از همان کوچکی با رفتار خود نشان داد که این اجازه را نمیدهد که به دلیل مشکلی که داشته از مابقی هم سن و سال‌های خود عقب بیفتد.
وی ادامه داد: بعد از آن برای مدرسه و درس اسماعیل ما مجبور شدیم به دهدشت بیایم. در این زمان بود که اسماعیل علاقه خود به ورزش را نشان داد و نشان داد معلولیت نمی‌تواند محدودیت باشد و تا اکنون قریب به ۵۶ حکم قهرمانی در مسابقات، استانی، کشوری و حتی جهانی کسب کرده است.

دژه با ابراز گلایه مندی از مسئولان و اداره کل ورزش و جوانان استان بیان کرد: مگر میشود یک ورزشکار و یک قهرمان که در مسابقات جهانی مدال کسب کرده و مایه عزت و افتخار شهر ، استان و کشور در یک استان باشد، ولی مسئولین اداره ورزش و جوانان آن استان از این موضوع بی خبر باشند؟!

وی افزود: روزی که خبر قهرمانی اسماعیل و هم تیمی هایش به گوش ما رسید از طریق فضای مجازی و برنامه‌های مجازی بوده و خبری از این قهرمانی در شبکه صدا و سیما استان نبود، بعد از شنیدن این قهرمانی به فرمانداری کهگیلویه مراجعه کردیم و از این طریق با اداره ورزش شهرستان تماسی برقرار شد که متأسفانه اداره ورزش شهرستان دهدشت با بیان اینکه ما هیچ گونه برنامه‌ای برای استقبال از قهرمانان نداریم ما را به اداره کل ورزش و جوانان استان پاس دادند، اداره کل ورزش و جوانان استان نیز علاوه بر قولی که برای گرفتن برنامه و استقابال از اسماعیل داشتند، ولی هیچ گونه همکاری با ما نداشتند و تنها اداره کل بهزستی استان و تأمین اجتماعی استان بودند که دیروز برای فرزندم برنامه‌هایی داشتند و استقبال خوبی کردند که از این دو اداره و عزیزانی که این برنامه‌ها را گرفتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی از اداره ورزش و جوانان استان گلایه کرد: اداره ورزش و جوانان استان حالا که برای استقبال از فرزندم برنامه‌ای نداشتند چه دلیلی دارد که امروز که ما خود و دوستان و مردم عزیز برنامه‌ای برای استقبال از اسماعیل دا‌شتیم رئیس ورزش و جوانان کهگیلویه به هر دلیلی که برای ما روشن نیست این برنامه خودجوش را بهم بزند.

دژه در مورد حمایت مسئولین از این قهرمان جهانی بیان کرد: تنها عدل هاشمی پور بوده که چه قبل از دوران نمایندگی و چه در دوران نمایندگی و چه بعد از دوران نمایندگی همیشه با ما در تماس بود و مدام پیگیر بودند و از لحاظ مادی و معنوی اسماعیل را مورد لطف و حمایت خود قرار دادند و حتی برای اشتغال اسماعیل پیگیری‌ها و کمک‌های لازم را انجام دادند و تشکر می‌کنم از لطف‌های آقای کریمی و مدیر کل سابق تأمین اجتماعی که زمینه و شرایط را برای اشتغال و جذب فرزندم در این اداره فراهم آوردند.

پدر این قهرمان با اشاره به حمایت نماینده کهگیلویه از فرزندش در طی سال‌های گذشته تاکنون، عنوان کرد: اگر از سوی نماینده فعلی کهگیلویه از فرزندم حمایتی شده باشد بنده به عنوان پدر اسماعیل اصلأ اطلاعی ندارم.

دژه از مسئولین استانی و شهرستانی درخواست کرد: شرایط و زیر ساخت‌های لازم را برای جوانان و نوجوانان ما را فراهم کنید چه بسا ورزشکارانی همانند اسماعیل که بدلیل نبود امکانات نتوانستند ورزش مورد علاقه خود را ادامه دهند و یا افتخاراتی که باید را برای این حوزه و استان کسب کنند.

دژه در پایان گفت: با توجه به اینکه اسماعیل این قهرمانی استانی و کشوری متأهل می‌باشد و خود و همسرش در کنار ما در یک خانه و در یک اتاق زندگی میکنند توقع داریم که کمک کنند که لااقل شرایط تبدیل وضعیت اسماعیل درست بشه که بتواند برای همسر خود شرایط و زندگی مناسبی را فراهم سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار