تابناک هرمزگان- مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان هرمزگان با معرفی قصه‌گویان برگزیده و شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 23 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//داوران مرحله استانی این جشنواره در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها عبدالرسول معینی با قصه «ناخدا علی و دلفین‌ها» به عنوان برگزیده این بخش معرفی و آسیه صادقی با قصه «پووو» شایسته تقدیر اول و خلیل هیتاوی با قصه «شیخ دقوقی» به عنوان شایسته تقدیر دوم معرفی شد.

برگزیدگان دختران و پسران بخش مدرن و کلاسیک رتبه اول به قصه «تورتک» سدنا محمدی تعلق گرفت و ستایش داوری با قصه «آرزوی زنبورک» نفر دوم و فاطمه شفیعی با قصه «نقلی و ماه پیشونی» به عنوان نفر سوم معرفی شد.

داوران این رویداد فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در این بخش نیز مبینا عبداللهی با قصه «باغ غول» و مبینا بهرامی را با قصه «این همه تلق و ملق» شایسته تقدیر اول و دوم معرفی کردند.

در بخش زنان و مردان مدرن کلاسیک، محمد اکبری‌زاده کهتکی با قصه «دالاهو و ماریون چهل کره» را نفر برگزیده و مرضیه فیروزی با قصه «بخت بد» و شکیبا بامری با قصه «جناب قورباغه» به ترتیب دوم و سوم انتخاب کردند.

این گروه از داوران در همین بخش نیز سمیه اسلامی را با قصه «فرفروک‌های جادویی» شایسته قدردانی شناختند.


آیینی و سنتی گروه سنی دختران و پسران

در بخش آیینی و سنتی گروه سنی دختران و پسران، یکتا سهرابی پور با قصه «نبرد رستم و اشکبوس» را به عنوان قصه‌گوی برگزیده این بخش معرفی شد، همچنین قصه «رستم و سهراب» اسرا برکم و «گردآفرید» ضحی سهرانی حائز رتبه‌های دوم و سوم معرفی شدند.

داوران در بخش آیینی زنان و مردان، قصه «بیژن و منیژه» ادریس معینی را برگزیده این جشنواره انتخاب و قصه «ابر» نسا ترابیان را نیز به عنوان برگزیده زبان اشاره معرفی کردند.

گروه انتخاب این دوره از جشنواره قصه‌گویی استان هرمزگان در بخش‌های «سردار شهید سلیمانی» بنت‌الهدی شجاعی را برای قصه «غیور مرد» و در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه نیز فاطمه خاوری را برای قصه «مرد میدان» انتخاب کردند.


قصه‌های نیروی انتظامی

دربخش‌ قصه‌های نیروی انتظامی این جشنواره از عمران سعیدی‌فر، الهام اکرامی و سیدحمیده حسینی تقدیر شد.

برگزیده بخش قصه لبخند

برگزیده این بخش نیز خالد راهبر برای هنرنمایی در قصه «دله بازیگوش» معرفی شد.

آیین پایانی این جشنواره که با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و استانی، صاحبان قلم و علاقه‌مندان به هنرقصه‌گویی در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان برگزار شد، از برگزیدگان بخش‌های مدرن کلاسیک، آیینی‌سنتی، زبان اشاره، سردارسلیمانی، قصه‌لبخند، قصه‌های کودکان مظلوم غزه، نیروی انتظامی و شایسته‌های قدردانی این بخش‌ها تجلیل شد.


مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری هرمزگان از روز گذشته ۲۸ آبان در بخش‌های مختلف این جشنواره (آیینی سنتی، ملی، پدربزرگ و مادربزرگ، زبان اشاره، قصه‌های سردار سلیمانی، غزه و نیروی انتظامی)‌، در سینما کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر بندرعباس پایان یافت.

در بخش ملی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون هرمزگان را مژده دستوری به عنوان ناظر، فاطمه غفاری سروستانی، آرزو حقیقی، سوسن حیاتی، اسدالله نوروزی و طلعت کمال زاده به عنوان داوران استانی آیین سنتی و زبان اشاره برعهده داشتند.


بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال با رویکرد مردمی سازی قصه‌گویی و شعار «با قصه لبخند بسازیم» نام‌گذاری شده که مرحله بین‌المللی آن همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

نگاه و زاویه دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام‌آفرینی از رویکردهای ارزش‌گذاری قصه‌ها در این دوره از جشنواره مرحله استانی بود.

در بخش پایانی این جشنواره از همسر شهید سعید مریدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان" که ۲۲ فروردین ماه امسال حین انجام مأموریت در جریان تیراندازی و حمله مسلحانه قاچاقچیان مواد مخدر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد، تجلیل شد.

گفتنی است، قصه‌گویی (مرد میدان) در بخش غزه توسط فاطمه خاوری از کانون شماره سه بندرعباس بخش دیگری از این جشنواره بود. همچنین قصه گویان در این جشنواره با ادای احترام به شهدای کودک غزه شمعی را به نماد احترام روشن کردند.

در این جشنواره بیش از ۱۴۰۰ مخاطب  از دانش آموزان و عموم مردم به تماشا و شنیدن قصه های زیبا و شنیدنی نشستند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار