کد خبر: ۱۱۴۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ 26 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، استاندار مازندران با اظهار این که تمام دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی عملی شدن تعهد ایجاد ۱۵۵هزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن باشند، گفت: اولویت نیز تامین زمین دولتی و ساخت مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

سید محمود حسینی پور درجلسه شورای مسکن مازندران با بیان این که طبق آمار اداره کل بهزیستی استان از حدود ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از افراد تحت پوشش فاقد مسکن، حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، افزود: تامین زمین دولتی باید در اولویت تامین مسکن مدد جویان این ۲ نهاد حمایتی قرار بگیرد.

استاندار مازندران با بیان این که زمین های در اختیار بهزیستی مازندران در قالب مولد سازی در ساخت مسکن حمایتی طرح نهضت ملی مسکن استفاده و بهره گیری شود، گفت: اگر چه روند پیگیری ساخت مسکن ملی مازندران بهتر شده است، اما دستگاه های اجرایی باید جدیت بیشتری در این مورد داشته باشند.

وی با ذکر این نکته که طبق بررسی های صورت گرفته، عمده مشمولان نهضت ملی مسکن مددجویان مازندران توانایی پرداخت آورده اولیه را ندارند، اظهار داشت: باید برای کمک به این قشر محروم جامعه راهکار های حمایتی مختلفی را ارایه کرد.

وی تفکر بسیجی را تنها راه حل برون رفت از مشکلات دانست و افزود: مدیرانی که با تفکر بسیجی فعالیت دارند، به طور یقین در ماموریت های خود به مراتب جلو تر از دیگران هستند و رضایتمندی مردم را نیز درکارنامه دارند.

استاندار با ذکر این نکته که باید سبک، عمل و اقدام بسیجی در بین مسوولان دستگاه های اجرایی مازندران بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد:‌ ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم برای مددجویان ۲ دستگاه حمایتی کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی مازندران مورد تاکید است.

حسینی پور با تاکید بر این که باید پاسخگوی عملی شدن تعهد ایجاد شده در طرح نهضت ملی مسکن مازندران باشیم، بیان داشت: داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن مازندران در شهرستان های استان تهیه شده است و فرمانداران موظف به اجرای گزارش هستند.

وی تصریح کرد: راه و شهرسازی مازندران نیز باید اقدام نهایی را همواره در داشبورد مدیریتی طرح نهضت ملی مسکن استان داشته باشد، مکاتبات برای اصلاح فرآیند بارگذاری کسانی که در بخش خودمالکی نیاز به تسهیلات بانکی ندارند را نیز انجام دهد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که شهرداران مازندران نیز صدور پروانه ساخت را در طرح نهضت ملی مسکن اولویت قرار دهند، گفت: شهرک سازی طرح نهضت ملی مسکن مازندران در پنج نقطه استان باید مورد توجه حمایتی شهرداران قرار گیرد.

افتتاح ۱۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن مازندران در دهه فجر

استاندار مازندران با بیان این که مجور ساخت سه شهرک مسکونی در شهرستان های گلوگاه، گهر باران ساری و کرفون جویبار صادر شده است، گفت: طبق برنامه علاه بر افتتاح ۱۸ هزار واحد مسکونی در دهه فجر امسال، عملیات ساخت واحد های مسکونی در این سه شهرک نیز شروع خواهد شد.

وی از ادار کل راه و شهر سازی و معاونت امور عمرانی استانداری مازندران خواست پیمانکارانی را که تعهد و توان اجرایی آنان به اثبات رسیده است را انتخاب و پای کار بیاورند و گفت: در انتخاب پیمانکاران ساخت نهضت ملی مسکن مازندران نظارت ها باید دوچندان شود.

حسینی پور، عنوان کرد: یکی دیگر از راهکار های رسیدن به تعهد ایجاد ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در استان تهاتر از طریق تغییر کاربری اراضی برای ساخت نهضت ملی مسکن با بخش خصوصی است که باید برنامه‌ریزی شود.

بر اساس آمار رسمی اداره کل راه و شهر سازی مازندران تعهد استان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۵۵ هزار واحد است که ۳۴ هزار واحد آن در مناطق روستایی، ‌ ۴۰ هزار واحد در بافت های فرسوده شهری، حدود ۲۱ هزار واحد حمایتی و ۶۰ هزار واحد مسکونی خودمالکی است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار