استاندار کرمان گفت: زاد و ولدها در استان کرمان طی ۸ ماهه سال جاری افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 03 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار ظهر امروز یکشنبه ۱۲ آذرماه‌جاری در ستاد جمعیت استان اظهار داشت: ۱۷ هزار متقاضی مسکن دارای سه فرزند و بیشتر در استان کرمان داریم.

وی عنوان کرد: اعطای زمین در مناطق مختلف استان کرمان به غیر از شهر‌های کرمان و سیرجان به متقاضیان صورت می‌گیرد، اما برای کرمان و سیرجان باید زمین‌هایی در شهر‌های اطراف در نظر گرفته شود.

فداکار بیان داشت: باید تلاش شود، ۳ هزار قطعه زمین در جنوب و چند هزار قطعه زمین نیز در شمال استان کرمان در دهه فجر امسال به متقاضیان واگذار شود.

استاندار کرمان ادامه داد: از شرکت‌های صنعتی و معدنی استان کرمان خواستیم، منابع را در بانک‌های استان بگذارند تا بتوان وام‌ها را در اختیار مردم قرار داد، زیرا بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات با محدودیت‌هایی مواجه هستند.

فداکار اضافه کرد: زاد و ولد‌ها در استان کرمان طی سال جاری افزایش یافته است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه افزایش جمعیت بیان داشت: رسالت همه ما این است که برای افزایش جمعیت کمک کنیم و باید وام‌های ازدواج و فرزندآوری هرچه سریعتر در اختیار زوج‌ها قرار گیرد.

استاندار کرمان ابراز داشت: مدیران در جلسات ستاد جمعیت استان کرمان حتما شرکت کنند و ارزیابی در این زمینه انجام می‌شود.

مدیرکل مسکن و شهرسازی شمال استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: حدود ۱۷ هزار متقاضی دارای سه فرزند و بیشتر برای دریافت زمین در استان کرمان ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون ۸۵۰ قرارداد واگذاری تحویل مردم شده است.

رضا حافظی ادامه داد: تاکنون زمین به ۲۷ خانواده دارای چهار فرزند در استان کرمان اعطا شده و قرارداد واگذاری ۳ هزار متقاضی دارای سه فرزند و بیشتر هم آماده است.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین در شهر کرمان با توجه به آمار بالای متقاضیان وجود ندارد و باید زمین‌هایی در شهر‌های اطراف در نظر گرفته شود، افزود: قطعات زمین در سایت ماهان واگذار شده‌اند و از این پس در سایت محی‌آباد ۶۰۰ قطعه می‌توان واگذار کرد.

در همین حال مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: نرخ باروری استان کرمان برابر با ۱.۸۳ درصد و آمار کشوری هم ۱.۵۴ درصد است.

محمد قاسمی ابراز داشت: در هشت ماهه سال‌جاری ۵ درصد افزایش رشد جمعیت نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار