سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این دادگستری استان برگزار و ۵ دستور کار توسط اعضای شورا بررسی و پیشنهاداتی مطرح شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 03 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این نشست سید عیسی حسنی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن تشکر از حضور اعضاء در سخنانی اظهار داشت: در سامانه پنجره واحد زمین میانگین پاسخگویی به استعلامات ۷ و ۳ دهم روز است و لازم است که تمام ۲۴ دستگاه متولی این سامانه به تلاش‌های خود در مدیریت زمین و سامانه پنجره واحد زمین به تلاش‌های خود شتاب بیشتری دهند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اظهار تأسف از واگذاری‌هایی که در سال‌های گذشته در حاشیه شمالی شهر یاسوج و در بین جنگل‌های بلوط به ادارات و سازمان‌های دولتی و افراد شخصی واگذار شده است، گفت: واگذاری زمین در بالای دیوار منابع طبیعی حد فاصله پارک جنگلی و شهر یاسوج به هر شخص و هر نهادی در هر سطحی ممنوع بوده و متخلفین در هر رده‌ای تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.
وی افزود: شایسته است در این زمینه کلیه دستگاه‌های متولی زمین به صورت مستمر موارد را بررسی نمایند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه با انتقاد از عدم پاسخ دهی برخی ادارات عضو پنجره واحد زمین در این سامانه که برای منابع طبیعی لازم و ضروری است گفت: اداره کل منابع طبیعی استان در خصوص این پرونده‌های تخلف که از طریق سامانه مدیریت پنجه واحد زمین تشکیل می‌شود یک نسخه از پرونده را به شورای پیشگیری و شورای حفظ حقوق بیت المال ارسال نماید بقیه ادارات هم به صورت مستمر با همکاری اداره منابع طبیعی استان عرصه‌ها را مورد رصد قرار دهند.
یکی دیگر از موارد مطرح شده در این نشست افزایش تغییر نام افراد در استان بود.
دکتر حسنی در این زمینه نیز اظهار داشت: اداره ثبت احوال استان گزارشی تحلیلی مبنی بر علل و چرایی افزایش آمار تغییر نام در محاکم را بر حسب نام، جنسیت و سن تهیه و بررسی نماید که تغییر نام‌ها منطبق بر دستورالعمل‌ها بوده یا خیر و گزارش مبسوطی را در این زمینه به شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال نماید.
معاون قضایی دادگستری استان در ادامه این نشست ابراز کرد: در راستای تکلیف دولت و دستگاه قضایی به اجرای کاداستر اموال دولتی، ادارات استان مؤظف هستند ظرف مدت یک ماه، گزارش کاملی از املاک خود اعم از زمین و ساختمان در تمامی نقاط استان را به سازمان ثبت اسناد و املاک استان ارائه نمایند.
وی گفت: لازم است که اداره ثبت اسناد و املاک استان گزارش اقدامات خود را در زمینه طرح کاداستر اراضی دولتی به صورت ماهیانه به این معاونت ارسال نماید.
یکی دیگر از موارد مطرح شده در این نشست پایش تصویری در شهر یاسوج بود و شهرداری یاسوج با توجه به مشکلات مالی برای این اقدام نسبت به تهاتر مطالبات خود با مخابرات استان اقدام می‌نماید و تا پایان سال پیشرفت قابل قبولی در خصوص مرکز استان داشته باشد.

۵ دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم / از منطقه ممنوعه تا عطش عجیب تغییر نام در استان !

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه به کاداستر معابر شهری سند دار کردن معابر بیان داشت: اداره ثبت اسناد و املاک استان اقدام به تشکیل کارگروه‌هایی با شهرداری هان استان نماید و تا پایان سال موضوع را تعیین تکلیف نمایند.
یکی دیگر از موارد بسیار مهم در این نشست که مورد بررسی قرار گرفت بررسی قرارداد‌های صوری در بنگاه‌های املاک به خاطر فرار‌های مالیاتی است.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این زمینه عنوان کرد: کمیسیون نظارت سازمان صمت نسبت به بررسی تخلفات صنف املاک اقدام و گزارش اقدامات را به معاون پیشگیری اعلام نماید، ضمناً با توجه به اینکه دریافت هزینه کارشناسی از شاکیان صنوف در قانون نظام صنفی اشاره نشده است موضوع در کمیسیون مربوطه به صورت کارشناسی بررسی و نتیجه ظرف یک ماه به معاونت پیشگیری گزارش به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال گردد.
دکتر حسنی در ادامه به ممنوعیت دریافت هرگونه هزینه خدمات فنی از روستاییان توسط بنیاد مسکن مطابق رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری خبر داد.
وی گفت: متخلفین توسط سازمان بازرسی استان تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان ضمن هشدار به استفاده از هرگونه سلاح و مهمات مجاز و غیر مجاز در استان تأکید کرد: شایسته است در تریبون‌های نماز جمعه و فرمانداران در جلسات شورای اداری شهرستان‌ها و صدا و سیما در جلسات کارشناسی گفتگو محور، نسبت به مضرات استفاده از سلاح‌های مجاز و غیر مجاز در مراسمات و آیین‌ها اطلاع رسانی نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار