مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس شهرستان اقلید با دارا بودن ۶شهرک صنعتی دولتی و یک شهرک صنعتی غیردولتی دارای بیشترین تعداد شهرک صنعتی در بین شهرستان‌های فارس است و در این شهرستان هم اکنون، شهرک‌های صنعتی اقلید ۱ و ۲، و نواحی صنعتی تیمارجان، خنجشت، حسن‌آباد و سده و نیز شهرک صنعتی غیردولتی محبت گستر راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 04 December 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اقلید یکی از شهرستان‌های قدیمی فارس است که در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز مرکز این استان قرار دارد.

این شهرستان که از ظرفیت بالایی در بخش صنعتی برخوردار است به لحاظِ آمار تعدادِ شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده نیز از جایگاه مطلوبی در استان بهره می‌برد به گونه‌ای که در این منطقه، شهرک‌های صنعتی اقلید ۱ و ۲، نواحی صنعتی تیمارجان، خنجشت، حسن‌آباد و سده راه‌اندازی شده‌ و کار واگذاری زمین در همه این شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام می‌شود.

این در حالیست که یکی از مهمترین دغدغه‌های صنعتگران در این شهرک‌ها توسعه زیرساخت‌ها و تأمین برق این نواحی صنعتی است که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اخیراً بر رفع مشکلات تأمین برق شهرک‌های صنعتی اقلید تاکید کرده و گفته که در زمینه تأمین برق تعدادی از شهرک‌های صنعتی فارس در مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور موارد مهمی به تصویب رسیده که تأمین برق شهرک‌های صنعتی اقلید نیز با این مصوبه انجام خواهد شد.

 

سیدمصطفی هاشمی اضافه کرد: بر اساس قانون، تأمین برق تا ورودی شهرک‌های صنعتی برعهده وزارت نیرو و شرکت توانیر است و در مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور وزارت نیرو مکلف به تأمین برق شهرک‌های صنعتی شده که با اجرای این مصوبات تحول مناسبی در زمینه تأمین برق این شهرک‌ها ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی اقلید۲، خنجشت، سده و تیمارجان در شهرستان اقلید با مشکل تأمین برق روبرو هستند، ابراز کرد: امیدواریم گام‌های مؤثری در زمینه تأمین برق این شهرک‌ها برداشته شود.

هاشمی یادآور شد: شهرستان اقلید با دارا بودن ۶شهرک صنعتی دولتی و یک شهرک صنعتی غیردولتی دارای بیشترین تعداد شهرک صنعتی در بین شهرستان‌های فارس است و در این شهرستان هم اکنون، شهرک‌های صنعتی اقلید ۱ و ۲، و نواحی صنعتی تیمارجان، خنجشت، حسن‌آباد و سده و نیز شهرک صنعتی غیردولتی محبت گستر راه‌اندازی شده است.

 

وی افزود: شهرک‌های صنعتی اقلید زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید فراهم کرده‌اند و سرمایه‌گذاران از این ظرفیت ایجاد شده می‌توانند به منظور توسعه صنعتی شهرستان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از شهرک صنعتی اقلید یک به متقاضیان واگذار و این شهرک جزو شهرک‌های صنعتی تقاضا محور قرار دارد، اجرای عملیات زیرساختی در فاز دوم این شهرک صنعتی با هدف آماده سازی اراضی برای واگذاری به متقاضیان در برنامه قرارگرفته است.

هاشمی همچنین از آمادگی برای واگذاری اراضی شهرک صنعتی اقلید۲ به سرمایه‌گذار جهت اجرای طرح نیروگاه خورشیدی خبر داد و گفت: زاویه تابش نور در اقلید وضعیت مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم کرده و ما نیز برای حمایت از این طرح‌ها زمین را با شرایط ویژه و اقساط بلند مدت واگذار می‌کنیم.

بدون شک شهرک‌های صنعتی اقلید شرایط مطلوب و زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید فراهم کرده‌اند که سرمایه‌گذاران می‌توانند از این ظرفیت ایجاد شده به منظور توسعه صنعتی شهرستان و رشد اقتصادی استان فارس بهره ببرند.



برچسب ها: اقلید ، شهرک صنعتی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار