یکی از فعالان سیاسی استان قزوین گفت: مردم هوشیار و بیدار هستند و عملکرد نمایندگان و مسوولان دولتی و میزان صداقت و توانمندی آنها را در طول زمان رصد و قضاوت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰ 04 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، ابوالفضل معصومی فر با اشاره به فضای سیاسی استان در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از میزان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه‌های انتخابیه استان قزوین در مرحله پیش ثبت نام و پس از آن در مرحله قطعی که به حدود ۳۵۰ نفر رسید بیانگر اشتیاق عموم مردم برای داوطلبی در انتخابات مجلس است و این آمار بیش از ۵۰ درصد نسبت به ثبت‌نام دوره یازدهم و حتی ۱۰۰ درصد نسبت به مجلس دهم افزایش داشته است.

وی افزود: اتفاقی که در این دوره از انتخابات به لحاظ رعایت قانون افتاد گرچه از نظر کمی، تعداد داوطلبان افزایش داشت، اما به دلیل دو مرحله‌ای بودن، روند آن برای مردم و تشکل‌های حزبی و جریان‌های سیاسی قابل پیش بینی نبود و بنده معتقدم به لحاظ کیفی، خلاء‌هایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار داد.

این فعال سیاسی ادامه داد: برای نمونه در این دوره شاید با افزایش تعداد داوطلبان روبرو بوده ایم، اما کسانی که به معنای واقعی کلمه دارای شرایط احراز نمایندگی مجلس باشند، افراد معدودی هستند و بر این اساس احزاب و تشکل‌های سیاسی وظیفه دارند با نگاه دقیق موضوع را از بین فرهیختگان، اندیشمندان و افراد صاحب تجربه پیگیری کنند که با توجه به قانون جدید در مرحله پیش ثبت نام این فرصت از تشکل‌های سیاسی و جریان‌های حزبی گرفته شد.

معصومی فر اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، مقوله مشارکت و رقابت سالم از راهبرد‌های کلیدی و اساسی محسوب می‌شود و آحاد مردم، تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی و حزبی در این زمینه نقش اساسی دارند که لازم است از باب روشنگری، معرفی افراد اصلح و ترغیب و تشویق مردم به جهت مشارکت در انتخابات، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه ادوار گذشته، ثابت شده تنور انتخابات در روز‌ها و هفته‌های پایانی گرم می‌شود و مردم نماینده خود را از بین داوطلبان جستجو و انتخاب می‌کنند. اینکه سه ماه مانده خیلی فضا انتخاباتی نشده جای نگرانی ندارد و حتماً اشتیاق مردم در هفته‌های پایانی بیشتر می‌شود. در این بین تشکل‌های حزبی و جریان‌های سیاسی نقش کلیدی دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

مردم هوشیار و بیدار هستند

این فعال سیاسی با تایید کمرنگ شدن اخلاق گرایی در مسیر انتخابات در فضای فعلی اذعان کرد: نمایندگان مجلس فعلی و داوطلبان نمایندگی مجلس برای اثبات خود به دنبال این هستند که ضعف و ناتوانی خود را به گردن دیگری بیندازند. برخی افراد ضعف‌ها و اشکالات موجود در جامعه و نارضایتی را به گردن دولتی‌ها می‌اندازند و دولتی‌ها از خود رفع مسوولیت کرده و به گردن قوای دیگری می‌اندازند. این شگرد‌های شناخته شده را عموم مردم می‌دانند و آنقدر آب دیده و پخته هستند که سره را از ناسره تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه برای مردم، کم کاری و رفتار غیرصادقانه افراد در طول زمان ثابت خواهد شد، افزود: در ایام انتخابات بعضاً برخی افراد به دلیل نگرانی از تایید صلاحیت و انتخاب شدن، به بیان حواشی‌ها می‌پردازند که لازم است مباحث اولویت‌دار همچون معیشت، مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در اولویت افراد و احزاب باشد.

معصومی فر عنوان کرد: مردم هوشیار و بیدار هستند و عملکرد نمایندگان و مسوولان دولتی و میزان صداقت و توانمندی آن‌ها را در طول زمان رصد و قضاوت می‌کنند چرا که مسائل مطروحه در ایام انتخابات ممکن است منطبق با واقعیت نباشد که تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی و حزبی به دور از دعوا‌های سیاسی و منافع اشخاص، باید برای مردم مسائل را تبیین کنند. همچنین مسوولان قوای سه گانه باید دست به دست هم دهند و شبانه روز کار و تلاش کنند چراکه با همکاری و تعامل می‌توانیم به تدریج مشکلات ریشه‌ای کشور را حل کنیم.

این فعال سیاسی در پایان اظهار کرد: میزان صداقت هر مسوول در نحوه تعامل او با هر گروه و موضوعات مختلف قابل ارزیابی است و تشکل‌ها و احزاب، گروه‌های دانشجویی، صنفی و ... در آستانه انتخابات باید این مسائل را صرف نظر از اینکه نام چه کسی از صندوق بیرون آید، مورد بررسی قرار دهند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار