پس از آنکه نگرانی و دغدغه از سوی جمعی از اعضای شورای شهر منجر به تلاش آنان برای ایجاد تحقیق و تفحص شد، حالا خبرها حاکی از معطل ماندن یک خرید اساسی برای مترو در شورا روایت می شود!
کد خبر: ۱۱۴۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 05 December 2023

به گزارش تابناک قم، از مدیریت شهری خبر می رسد لایحه خرید تجهیزات و سامانه سینالینگ متروی قم از 27 مهرماه در کمیسیون عمران و حمل و نقل و شورای اسلامی شهر معطل مانده و تعیین تکلیف نمیشود.

این روزها که 6 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر قم پس از ناکامی در تصویب طرح تحقیق و تفحص از پروژه متروی قم، انتقادات بسیاری نسبت به مسائل این پروژه در رسانه ها مطرح کردند، توجه افکار عمومی به این پروژه معطوف شده است.

در طرح درخواست تحقیق و تفحص از این پروژه که در جلسه علنی شورا مصوب نشده بود، مسئله تاخیرات پروژه و از دست دادن فرصت ها برای راه اندازی مترو و آغاز خط جدید به عنوان یکی از نقاط مبهم اعضای موافق مطرح شده بود.

یک بام و دو هوای این اعضا و کمیسیون عمران که طرح تحقیق و تفحص در آنجا تصویب شده آنجا روشن میشود که بدانیم طرح تدوین و نصب سامانه سیگنالینگ متروی قم پس از انتخاب شرکت ذی صلاح داخلی با هدف حمایت از تولید داخل و پس از گرفتن تائیدیه های فنی، مهرماه به شورای اسلامی شهر قم تقدیم شده اما به دلایلی که به نظر روشن میرسد از آن زمان در در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا معطل مانده است.

سامانه سینگنالینگ یکی از الزامات بهره برداری ایمن و بهینه از سیستم های حمل و نقل عمومی است که شامل تجهیزات مختلف رادیویی و مکانیکی میشود.

این سامانه برای کنترل سرعت قطارهای مترو، ایجاد فاصله ایمن با فطارهای بعدی و قبلی، کنترل زمان رسیدن به ایستگاه و ایمنی قطار الزامی است که شامل تجهیزات کنترل سرعت، ماشین سوزن، تجهیزات رادیویی، مسیریابی اتوماتیک، چراغ سیگنالینگ و .. میشود.

متروی قم این روزها پروژه‌ای است که میتواند در صورت همراهی دستگاه های مختلف، در فاز نخست به مرحله بهره برداری رسیده و ضمن حمایت از تولید داخلی، به بستری برای توسعه مناطق کم برخودار شهری تبدیل شود اما عده ای که در ظاهر سنگ مترو را به سینه میزنند، عملا امور مربوط به این پروژه را با هر وسیله ای که در اختیار داشته باشند به تعویق انداخته و در جلسات خصوصی تر صراحتا می گویند : «قم مترو میخواهد چه کار؟»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار