میراث فرهنگی پیگیرتعیین تکلیف کارخانه تاریخی ریسباف است.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ 06 December 2023

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر میراث‌فرهنگی به اصفهان و بازدید از کارخانه ریسباف و تاکید بر پیگیری تعیین وضعیت این کارخانه گفت: باتوجه به اینکه مجموعه بنا‌های کارخانه از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، هم اکنون نگران بیش از ۵۰هزار مترمربع ساخت و ساز از مجموع ۷۴هزار مترمربع این کارخانه تاریخی هستیم.
حمیدرضا محققیان ادامه داد: با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیریت استان امیدواریم تا مالکیت این مجموعه هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.
کارخانه ریسباف که در سال ۸۱ به ثبت ملی رسیده، در شمار زیباترین و مهم‌ترین بنا‌های صنعتی، تاریخی ایران قرار دارد و در دوران پهلوی اول، ساخته شد.
این کارخانه در شمار ۹ کارخانه‌ای بود که در حوزه صنایع نساجی در اصفهان تاسیس شد.
بانک ملی تملک بنای ریسباف را در اختیار دارد از دوران دولت دهم به این سو بنا بوده، تملک این بنا با رعایت قوانین و مقررات برای ایجاد موزه منطقه‌ای اصفهان به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتقل شود؛ این اتفاق، اما همچنان به دلیل آنچه تحت عنوان «تعلق سرمایه مالی کارخانه ریسباف به سهامداران بانک ملی» خوانده می‌شود، واگذاری آن برای تبدیل شدن به موزه منطقه‌ای و البته نجات از ویرانی عملی نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار