مدیرکل بازرسی گلستان گفت: روان شدن شیرابه ها در سایت پسماند گلستان مساله ای است جدی که تعلل در مدیریت آن خسارت های سنگینی بر محیط زیست وارد می کند.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ 06 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، عبدالله آقاعلیخانی، مدیرکل بازرسی استان گلستان روز سه شنبه در سایت پسماند گلستان حضور یافت.

مدیرکل بازرسی استان گلستان در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: استاندارد نبودن وضعیت سایت پسماند استان گلستان از دهه‌های قبل ایجاد شده و چالشی ۵۰ ساله است.

وی افزود: موارد مختلفی مانند بحث محیط زیستی، بهداشت، اعتبارات، بحث ساختار و فرایند و ... در این بحث دخیل هستند.

آقاعلیخانی گفت: آن چه که وظیفه ما بوده این است از این جا به بعد را تحت کنترل بگیریم و اصلاحات لازم را انجام دهیم و مسئولینی که ترک فعل و کوتاهی داشتند را تحت بررسی قرار دهیم و باکمک سایر نهاد‌های مسئول اصلاحات اساسی را انجام دهیم.

وی با تاکید بر این که ما در استان گلستان یک سازمان مدیریت پسماند متمرکز داریم، اظهار کرد: این سازمان در استان‌های دیگر به صورت پراکنده است و سازمان ما می‌تواند الگویی برای استان‌های دیگر باشد، ولی توقع ما این است که مدیریت پسماند در کشور مناسب‌تر باشد و انتظارات ما برآورده شود.

مدیرکل بازرسی استان گلستان در خصوص خطر شیرابه‌ها که از زیان بارترین و آلوده‌ترین ترکیبات تولید شده است، عنوان کرد: روان شدن شیرابه‌ها مساله‌ای است جدی که تعلل در مدیریت آن خسارت‌های سنگینی بر محیط زیست استان وارد می‌کند.

وی توضیح داد: اگر این شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی نفوذ کند سلامت چندین نسل را به خطر می‌اندازد.

آقاعلیخانی تصریح کرد: انتظار می‌رود همه دستگاه‌های متولی مانند شهرداری، استانداری، محیط زیست، علوم پزشکی و نهاد‌های دیگر و همچنین مردم کمک کنند و جدی‌تر به آن بپردازند، چون این امر موضوعی است که به بهداشت و سلامت نسل‌های آینده هم مرتبط است.

در این دیدار، حسینی کارشناس سازمان مدیریت پسماند به خبرنگار فارس گفت: استان گلستان با دو خط پردازش ۲۵۰ تنی زباله، متناسب با بافت جمعیتی استان، از نوکنده تا علی آباد روزانه ۵۵۰ تن ورودی زباله دارد.

وی افزود: تا آخر این ماه لندفیل یک هکتاری برای پسماند‌های خانگی و لندفیل ۴۵۰۰ مترمکعبی برای پسماند پزشکی به بهره برداری خواهد رسید و افتتاح خواهد شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار