امام جمعه شبانکاره گفت: انتقاد سازنده خوب است در صورتی که با تخریب همراه نباشد.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 08 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، حجت الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شبانکاره، اظهار داشت: فرهنگ اصیلی که رشد دهندۀ انسان باشد، ریشه در دین الهی و آموزه‌های وحیانی دارد. از این رو، خداوند حکیم بر مؤمنین منت می‌نهد؛ چراکه پیامبری فرهنگ ساز از جنس خود مردم فرستاده تا آنان را از گمراهی نجات دهد و پاکشان گرداند. پیامبر اسلام (ص) نیز بر اساس رسالت الهی خویش، در این راه قدم نهاد و با مدیریت کارآمدش، زمینۀ تعالی و سعادت انسان‌ها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه باغبانی فرهنگی، رسالت نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب: فرهنگ به‌عنوان شکل‌دهنده به ذهن و رفتار عمومی جامعه، یکی از میدان‌های اساسی است.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه چند راهبرد برای ساماندهی به وضعیت فرهنگی وجود دارد، افزود: باور عملی به وجود جنگ فرهنگی، آگاهی از دو شکل تهاجم فرهنگى دشمن، هویت‌شناسی ایران اسلامی، رصد فرهنگ عمومی کشور و برنامه‌ریزی برای آن و تولید نیروى انسانى کارآمد براى اداره‌ى انقلاب اسلامی با بررسی و عمل به این راهبرد‌ها جامعه از بی فرهنگی نجات پیدا می‌کند، می‌توان اشاره کرد.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های شهردار و مجموعه شهرداری، بیان کرد: چه خوب است گاهی زبان و قلم مان به عنوان تشکر هم باز بشود. همیشه انتقاد، توهین و تهدید کار را به جایی نمی‌رساند.

امام جمعه شبانکاره اضافه کرد: بعضی‌ها که این همه انتقاد می‌کنند یعنی واقعا کاری انجام نشده که تشکر کنند؟ کمبود هست، اما در سایه کمک و همراهی کمبود‌ها باید برطرف بشود. انتقاد سازنده هم خوب است، اما در صورتی که این انتقاد همراه با تخریب نباشد.

خطیب جمعه شبانکاره با اشاره به اینکه اجرای کلان‌ایده‌های اصلاحی امری شایسته تقدیر است، عنوان کرد: مصادیق متعددی از پیاده شدن این راهبرد را می‌توان در عملکرد دولت سیزدهم یافت از جمله به‌روز‌رسانی طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها، تلاش برای بهبود اوضاع نابسامان مسکن، مولد‌سازی دارایی‌های دولت، کنترل اختصاص بی‌ضابطه ارز ترجیحی به واردات کالا‌های اساسی و اصلاح ساختار مالیاتی نمونه‌های از اقداماتی است که دولت اجرای آن را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: نمی‌توان مدعی بود دولت در اجرایی‌سازی همه این طرح‌ها موفق عمل کرده است. انتقادات زیادی به نحوه اجرای هریک از این موارد وارد است، اما وجود عزم برای آغاز اقدامات تحولی اقدامی و همزمان مسوولیت‌پذیری در قبال اقناع افکار عمومی راهبردی قابل‌تقدیر است که امید می‌رود در تحقق حداکثری منافع ملی موثر واقع شود.

امام جمعه شبانکاره ادامه داد: طوفان‌الاقصی برنامه منحوس آمریکا و اسرائیل برای محو نام فلسطین از روی نقشه را به‌طور کامل دچار شکست کرد. زنده‌ترین نمونه برای شکست سیاست‌های آمریکایی در منطقه، طوفان عظیمی است که از دو ماه پیش توسط گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به پا شده و شکست اطلاعاتی و نظامی سنگین برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: امروز به برکت پیشرفت تفکر بسیج و هسته‌های مقاومت و پیروزی‌های پی‌در‌پی جبهه مقاومت، دوگانه‌های جعلی و تحمیلی دست‌ساز دشمن همچون عرب و غیر‌عرب، شیعه و سنی به‌هم ریخته و دوگانه جدید مقاومت و تسلیم بر منطقه حاکم شده است.

وی با بیان اینکه در بازی بزرگ میان قدرت‌های قدیمی و جدید نظام بین‌الملل، عملیات طوفان الاقصی تأثیر مهمی روی هندسه قدرت جهانی بر جای گذاشته است، بیان کرد: آیا طوفان الاقصی پایه‌های نظم غربی را سست کرده است؟ روز‌ها و ماه‌های آینده پاسخ این سؤالات سخت را مشخص خواهد کرد. پاسخ‌هایی که برای غرب و آمریکا شگفت‌انگیز و غیر منتظره خواهد بود.

امام جمعه شبانکاره خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی نه تنها شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم جعلی است بلکه شکستی راهبردی و غیرقابل ترمیم برای نظم رو به افول آمریکایی هم هست و خواهد بود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار