شهردار منطقه ۱۹ گفت: در راستای ارتقای ایمنی و جلوگیری از احداث سازه‌های ناایمن با استحکام کم، ۸ طبقه مازاد در ۴ ملک مسکونی به مساحت ۱۳۵۰ مترمربع با رفع خلاف کاهش یافت.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 10 December 2023

به گزارش تابناک تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ اظهار کرد: به منظور پیشگیری از افزایش ساختمان‌های نا ایمن و حادثه آفرین و تداوم اجرای طرح مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ناحیه سه، علاوه بر ابلاغ تذکر‌های مکرر و عدم تمکین برخی شهروندان، با کسب مجوز قضایی، ۸ طبقه مازاد از ۴ ساختمان بلند مرتبه برچیده شد.

وی بیان کرد: در این عملیات سقف، دیوار، تیغه‌چینی، راه پله‌ها و سنگ نمای این ساختمان‌ها رفع خلاف و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

فرهادی ادامه داد: ۵ گود برداری غیر مجاز به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع که به منظور ساخت و ساز‌های غیر قانونی آماده شده بود رفع خطر شد. گودبرداری‌های غیر مجاز شرایط خطرناک و بحرانی را به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و فنی، مغایرات سازه با نقشه‌های مصوب و عدم رعایت مباحث ملی ساختمان برای شهر و شهروندان ایجاد می‌کند.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: در راستای اجرای قانون و برخورد با مستحدثات غیرمجاز ۲۰ باب واحد تجاری به مساحت یک هزار و ۴۵۰ متر مربع، سه باب سوله سه هزار و ۱۰۰ متر مربعی و دو قطعه چهار دیواری به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع رفع خلاف و آزادسازی شد.

به گفته این مسئول؛ اقدامات صورت گرفته در اراضی ناحیه سه به منظور صیانت، آزاد سازی تصرفات، جلوگیری از دست اندازی مجدد زمین خواران و سوء استفاده کنندگان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار