مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عنوان کرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از استقرار ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح محورهای استان خبر داد و بیان کرد: ۳۹۱ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین با ۵۴۲ راهدار در حالت آماده باش هستند.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 11 December 2023

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با تابناک، از آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان برای راهداری زمستانه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تجربه بارش برف در آبان ماه و آذرماه طی سال های گذشته، از هم اکنون برای راهداری زمستانی آماده هستیم؛ البته آغاز رسمی طرح از اول دی ماه خواهد بود.

وی با اشاره به همکاری پلیس راه و راهور و سایر دستگاه های خدمت رسان با راهداران، افزود: با همکاری هلال احمر و اورژانس و شهرداری ها و دهیاری ها و فرمانداران عملیات برفروبی را در داخل و خارج شهرها مدیریت خواهیم کرد تا هموطنان در محورها دچار مشکل نشوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از استقرار و تجهیز ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح محورهای استان خبر داد و بیان کرد: ۳۹۱ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین با ۵۴۲ راهدار در حالت آماده باش هستند.

نیک فهم با بیان اینکه راهدارخانه ها مجهز به بیل و گریدر و لودر و بولدوزر هستند، اضافه کرد: به دنبال برودت هوا و بارش برف، بازگشایی راه ها در دستور کار قرار می گیرد.

وی استان گیلان را دارای بالغ بر ۱۱ هزار کیلومتر راه دانست و بیان کرد: ۹۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم و مابقی شامل آزادراه و بزرگراه و راه اصلی و راه فرعی است؛ همچنین ۶۰ درصد راه های روستایی استان آسفالته بوده و لذا نیازمند برنامه ریزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، اولویت بازگشایی محورها در زمان وقوع برف را با راه های اصلی و شریانی و بین استانی و بزرگراهی دانست و عنوان کرد: برای بازگشایی راه های روستایی از امکانات محلی در دهیاری و بخشداری استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰ محور و گردنه برفگیر داریم، اضافه کرد: ۱۰ گردنه از جمله اسالم - خلخال و پونل - خلخال حساسیت ویژه ای دارد و لذا برای برفروبی و بازگشایی آنان در کوتاه ترین زمان اقدام می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار