تمامی سطوح پروژه بزرگ تقاطع چهارسطحی آزادگان با هزینه‌ای بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 11 December 2023

به گزارش تابناک رضوی، تمامی سطوح پروژه بزرگ تقاطع چهارسطحی آزادگان مشهد صبح امروز به بهره‌برداری رسید. این پروژه که با هزینه‌ای بیش از 6 هزار میلیارد ریال احداث شده است، تاثیر بسیار زیادی بر کاهش بارترافیکی محدوده غرب مشهد به ویژه بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همچنین ورودی مشهد از مسیر بزرگراه مشهد - چناران و بالعکس خواهد داشت.

تقاطع 4 سطحی آزادگان در فضایی به مساحت 260 هزار مترمربع مشتمل بر 11 دستگاه پل به روش‌های سگمنتال، درجا‌ریز و تیر پیش‌ساخته اجرا شده است. این تقاطع دارای 4 سطح است که سطح منفی یک آن بلوار نمایشگاه به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را با طول 2600 متر و به صورت زیرگذر متصل می‌کند، همچنین سطح همکف پروژه، میدان شامل دو عرشه، دو دور برگردان و سه دستگاه پل بر روی رودخانه چهل‌بازه است.

سطح مثبت یک این تقاطع شامل دو پل به طول 1500 متر برای دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه مشهد - چناران و بالعکس است و در نهایت در سطح مثبت دو تقاطع 4 سطحی آزادگان دو دستگاه پل چپگرد، برای دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به بلوار نمایشگاه به طول 1400 متر و چپگرد متصل کننده بزرگراه مشهد چناران به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به طول 1600 ایجاد شده است.

اجرای پروژه‌های شهری و استانی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا(ع)

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی امروز در آیین بهره‌برداری از تقاطع چهارسطحی آزادگان و 60 پروژه عمرانی، ورزشی و زودبازده منطقه 12، اظهار داشت: تفاوتی میان نگاه مادی و معنوی در انجام کار وجود دارد، اگر نگاه معنوی و جهادی وارد شود سود و زیان مهم نیست، بلکه اهداف اصلی در اولویت قرار می‌گیرد که قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از این رویکرد برخوردار است.

وی افزود: سایر پروژه‌ها در برنامه قرارگاه خاتم الانبیا(ص) است، ناپایداری انرژی در شرق کشور بسیار مهم است که باید به سرعت حل شود.

نظری تصریح کرد: پروژه خط تابش اخیرا در مذاکرات قرارگاه با شرکت نفت به جمع‌بندی رسیده و قرارداد منعقد شده و عملیات اجرایی رسمی در چند ماه آینده از مشهد آغاز می‌شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقدامات باید در مشهد با جمعیت ساکن و رسمی 4 میلیون به اضافه زائرین که مفتخر به پذیرایی از آنان هستیم در بخش زیرساختی به صورت مستمر دنبال شود.

افتتاح تمامی سطوح پروژه بزرگ چهارسطحی آزادگان با اعتبار 6 هزار میلیارد ریالی

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد نیز اظهار داشت: امروز از روزهای خوب ما مشهدی‌ها است، زیرا یکی از پروژه‌های مهم عمرانی با اعتباری 6 هزار میلیارد ریالی به بهره‌برداری نهایی می‌رسد که مزین به نام آزادگان است.

وی افزود: نکته اساسی اجرای پروژه بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان بود، مشابه این پروژه را در سطح سوم میدان شهید فهمیده به روش سگمنت و سطح سوم بولوار خیام در چند روز آینده اجرا می‌کنیم.

قلندر شریف عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات اجرای پروژه‌های زودبازده است که با نظر شهروندان بیش از هزار پروژه با دو هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا شد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: مطالعات پروژه کرانه شمالی نیز انجام شده و فاز اول پروژه بوستان 73 هکتاری نیز با سرعت انجام است، اجرای خط سه قطارشهری نیز در حال انجام است و فاز یک آن سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حل معضل ترافیک میدان نمایشگاه با بهره‌برداری از تقاطع چهارسطحی آزادگان

پوریا محمدیان، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز اظهار داشت: این تقاطع چهارسطحی که بزرگترین تقاطع شرق کشور است با مساحت 260 هزار متر مربعی اجرا شده، ویژگی خاص سازه این است که شریان اصلی شهر مشهد را به بزرگراه امام علی(ع) و آزادراه مشهد-چناران وصل می‌کند.

وی افزود: در گذشته گره ترافیک سنگینی در میدان نمایشگاه وجود داشت و با اجرای پروژه ترافیک سنگین غرب مشهد برطرف شد.

محمدیان خاطرنشان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری چپ گرد آزادراه به سمت میثاق و پل شرق به غرب تکمیل و آماده بهره‌برداری است، ویژگی برجسته پروژه روش اجرای آن به صورت سگمنتال است که قرارگاه خاتم الانبیا(ص) مبدع این روش است. پل نمایشگاه نیز تقویت، تعریض و آماده پذیرش خروجی شد.

اولویت دوره ششم مدیریت شهری اقدامات زیرساختی است

مجید نژادحسین، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز اظهار داشت: این پروژه براساس سیاست شورای پنجم آغاز شد و شورای ششم آن را تکمیل کرد و 90 درصد بار مالی پروژه در دوره شورای ششم بود، رویکرد ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

وی افزود: اقدامات زیرساختی در دستور کار است؛ خرید 60 واگن برای خط یک، خرید اتوبوس و میدل‌باس و تکمیل پروژه‌های قبلی از اولویت‌های ما است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، خاطرنشان کرد: 10 پروژه مطالعات و طراحی شده که دو مورد چپ گرد میدان فهمیده و پل جانباز از این جمله است که از استاندار به چند پروژه ورود پیدا کنند تا روند آنها تکمیل و تسهیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار