مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان‌جنوبی ضمن تشریح فعالیت‌های مهم پژوهشی در یک سال گذشته از انجام ۵ طرح پژوهشی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴ 11 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسین لشکری، مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان‌جنوبی امروز با گرامی‌داشت هفته پژوهش به رسانه ها اعلام کرد: پیشنهاد طرح‌های پژوهشی بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی موضوعات پژوهشی، به شورای پژوهش استان ارسال می شود و پس از تصویب نهایی، قرارداد منعقد و اجرایی می شود.

وی در خصوص اقدامات این نهاد در حوزه پژوهش گفت: فعالیت‌های پژوهشی، شامل انجام طرح‌های پژوهشی، حمایت از آثار علمی (رساله‌ی دکتری، پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد، کتاب و مقاله)، برگزاری نشست‌های علمی- تخصصی و... بوده که با همکاری نخبگان، پژوهش‌گران و جامعه دانشگاهی انجام شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی شناخت وضع موجود و برنامه‌ریزی برای آینده را از مزیت‌های کار پژوهشی دانست و تصریح کرد: به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد و ارتقای کمی و کیفی پژوهش، بهره‌گیری از توان و ظرفیت بالقوه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، تشویق دانشجویان و طلاب جهت انجام پژوهش‌های توسعه‌ای و کاربردی با هدف رفع مسائل و مشکلات جامعه تحت حمایت این نهاد، در این مدت حمایت مالی از تعداد ۷ پایان‌نامه‌ دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام شده است.

به گفته لشکری پور تصمیم‌گیری صحیح مدیران سازمان مستلزم تولید و ارایه‌گزارش‌های کارشناسی مستند و مستدل است. از این‌رو به منظور اثر بخش‌بودن طرح‌های پژوهشی، برای همه طرح‌های به اتمام رسیده گزارش مدیریتی و اینفوگراف تهیه و به گروه‌های کاری مرتبط برای استفاده از نتایج طرح ارسال شد.

وی برگزاری جلسات آسیب شناسی طرح، پیگیری و انجام مکاتبات برای اجرایی شدن پیشنهادات پژوهشگران را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بیان کرد.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد خراسان جنوبی از آمادگی این نهاد برای همکاری با نخبگان، پژوهش‌گران و جامعه دانشگاهی خبر داد و خاطر نشان کرد: ۵ نشست علمی- تخصصی به منظور بررسی کارشناسی موضوعات منبعث از اسناد بالادستی و نیز پرداختن به مسائل اساسی مرتبط با ماموریت‌های امداد امام (ره) و همچنین گفتمان‌سازی مباحث راهبردی، با دعوت از صاحب‌نظران داخل و خارج سازمان و مشارکت فعال و فراگیر کارکنان برگزار شد.

لشکری‌پور تصریح کرد: شورای پژوهش استان متشکل از مدیرکل، تعدادی منتخب از همکاران علاقمند به موضوع پژوهشی و استادان دانشگاهی بوده که مدیریت و هدایت فعالیت‌های علمی و پژوهشی در استان را بر عهده دارند و در طول این مدت ۶ جلسه کاری با بیش از ۱۸۳ نفرساعت برگزار و تعداد ۲۰ طرح پژوهشی و پایان‌نامه دانشجویی با موضوعات متنوع مطالعات حوزه‌ی فقر، توانمندسازی و فرهنگ خیر و احسان مورد بررسی قرار گرفته است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار