وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هشت هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 19 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در یادواره شهید صادق گنجی در برازجان، اظهار داشت: روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را در شورای فرهنگ عمومی به‌نام شهید گمنام نام‌گذاری کردیم تا زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود.

وی با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اضافه کرد: سازگاری دین با علم جدید از موضوعات مهمی است که زمینه تقویت وحدت حوزه و دانشگاه را باید فراهم سازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما به حضور در محفل شهدا نیاز داریم، خاطرنشان کرد: شهید صادق گنجی یکی از شهدای عالی‌مقام کشور است که باید بیش از پیش به جامعه معرفی شود.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر در یک منطقه با وسعت بسیار کم به شهادت رسیده‌اند که نیمی از آن‌ها زن و کودک هستند.

اسماعیلی ادامه داد: زنان و کودکان ددمنشانه به خاک و خون کشیده می‌شوند و رژیم صهیونیستی همه جنایتکاران تاریخ را روسفید کرده است و همه دنیا دارند می‌بینند.

وی بیان کرد: مردم در نقاط مختلف جهان تحت سیطره امپریالیسم رسانه‌ای هستند و واقعیت‌ها از آن‌ها پنهان می‌شود و رژیم صهیونیستی بی‌اعتنا به دنیا به جنایات خود ادامه می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیامی که توسط، مردم غزه به دنیا مخابره می‌شود، مقاومت مردم است که درس‌های بزرگی برای دنیا دارد. معجزه مقاومت امروز برگرفته از نهضت والایی است که امام خمینی بنیان گذاشت.

وی اضافه کرد: در دولت انقلابی با همه وجود و توان در مسیر انقلاب حرکت کرده و مشکلات و کمبود‌ها را رفع کنیم. خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف شتاب گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به اجرای ۴۰۰ پروژه عمرانی در دشتستان، بیان کرد: سد دالکی، بیمارستان برازجان و بزرگراه دالکی - کنارتخته از پروژه‌های شاخص است.

وی اظهار کرد: قائل به این هستیم که همه مسائل و موضوعات باید زیر چتر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باشد و تلاش داریم زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را در دستور کار داریم و در این راستا هشت هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری اختصاص یافته است.

اسماعیلی گفت: تکمیل همه پروژه‌های عمرانی ناتمام دشتستان را در دستور کار داریم؛ به‌ویژه پروژه‌هایی که نماینده دشتستان در مجلس مطرح کرد به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با اشاره شخصیت خاص شهید صادق گنجی، ادامه داد: تربیت نیروی انسانی تأثیرگذار باید با جدیت دنبال شود و همه ظرفیت‌ها برای تولید چنین شخصیت‌هایی پای کار باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر انجام کار فرهنگی تأثیرگذار تاکید کرد و افزود: دیپلماسی فرهنگی و هنری اثرگذارترین ابزار دیپلماسی است که در دولت با جدیت دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایرانی اسلامی را در خارج از کشور ارائه کنیم.

وی از جذب هنرمندان متعهد و دلسوز در وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد و بیان کرد: بوشهر یک استان کم‌نظیر در حوزه فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی گفت: تولید محتوا یک کار مهم فرهنگی است که توسط مردم، انجمن‌ها و … انجام می‌شود و ما به‌صورت ویژه از این فعالت‌ها در استان‌ها حمایت می‌کنیم. کار ما نظارت و تسهیل و حمایت است و کار باید دست مردم باشد.

وی بسترسازی برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری را یک اولویت مهم دانست و افزود: خودمان را متعهد به گسترش فرهنگ و هنر برگرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات، اظهار کرد: مردم استان بوشهر در دوره‌های مختلف مشارکت بالایی داشته و امسال نیز شاهد خلق حماسه خواهیم بود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار