رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از دولت تقاضا دارم با توجه به اینکه شورای قیمت‌گذاری وجاهت قانونی دارد نسبت به قیمت‌گذاری گندم اعلام نرخ کند ، کشاورزان منتظر هستند نسبت به این محصول استراتژیک تعیین تکلیف صورت گیرد تا در مسیر خودکفایی حرکت کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ 20 December 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: محمدجواد عسکری در نشست صحن علنی امروز (چهارشنبه 29 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: از دولت تقاضا دارم با توجه به اینکه شورای قیمت‌گذاری وجاهت قانونی دارد نسبت به قیمت‌گذاری گندم اعلام نرخ کند ، کشاورزان منتظر هستند نسبت به این محصول استراتژیک تعیین تکلیف صورت گیرد تا در مسیر خودکفایی حرکت کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس ادامه داد: سال گذشته در بحث گندم مشکلات اساسی داشتیم و امسال باید قیمت‌گذاری‌ها به موقع اعلام شود.

وی افزود: در بحث ذرت ما به 10 میلیون تن نیاز داریم که حدود 8 میلیون تن از این ذرت وارد می‌شود و 2 میلیون تن تولید داریم، دولت باید با پشتیبانی امور دام دستور دهد تا بر اساس خرید تضمینی ذرت خریداری شود. اگر یک میلیون تن ذرت با قیمت 15 هزار تومان خریداری شود مشکل ذرت‌کاران حل خواهد شد البته در این زمینه با رئیس جمهور مکاتبه صورت گرفته و به وزیر جهاد کشاورزی نیز موضوع منتقل شده است./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار