معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهارت آموزی نیاز سیستان و بلوچستان است، چون می تواند توسعه اشتغال را به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 20 December 2023

 

توسعه مهارت در سیستان و بلوچستان به توسعه اشتغال می انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمود کریمی بیرانوند امروز  در جمع مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت متبوع در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اشتغال شعار دولت سیزدهم نیست، بلکه ضرورت حاکمیت و مطالبه اصلی مردم است.
وی افزود: همه در بهبود وضعیت اشتغال کشور نقش دارند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعنوان هماهنگ کننده و به نوعی نخ تسبیح عمل می‌کند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت شرکت‌های تعاونی سیستان و بلوچستان را یکی از عوامل اصلی رونق اشتغال در این منطقه برشمرد و ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های بالقوه این خطه می‌توان فضای بازار کار استان را تغییر داد.
کریمی بیرانوند گفت: فنی و حرفه ای با برگزاری دوره های انگیزشی برای اقشار مختلف و جویای کار، به ترویج فرهنگ کار در استان کمک کند و دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارتخانه در استان نیز در این راه، یاری‌رسان فنی و حرفه ای باشند.
وی به رکورد شکنی نرخ بیکاری کشور در دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و اظهار کرد: برای اولین بار نرخ بیکاری به کانال ۷ درصد رسیده است که اتفاق مهم و بی نظیری به شمار می‌رود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با دستور صریح رییس جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه جستجوی شغل برای ارتباط بی واسطه و بدون هزینه کارجویان و کارفرمایان راه اندازی شده است و باید این سامانه در استان سیستان و بلوچستان بیش از پیش معرفی شود.
کریمی بیرانوند ادامه داد: در چند ماه گذشته از راه اندازی، حدود ۲۱۵ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار