مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از انتشار فراخوان هفتمین دوره مسابقه عکاسی پاییز برگریز با هدف به تصویر کشیدن زیبایی های فصل خزان در بوستان ها و معابر شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 21 December 2023

به گزارش تابناک قم، مدیر عامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم پیام جوادیان با اشاره به ضرورت استفاده از زبان هنر در حوزه مدیریت شهری گفت: استفاده از هنر، به ویژه هنر عکاسی، در جلب مشارکت شهروندان و حل چالش‌های مدیریت شهری دارای تأثیرات مثبت بسیاری است.

وی ادامه داد: هنر عکاسی می‌تواند به عنوان یک وسیله قدرتمند برای افزایش آگاهی شهروندان از مسائل مختلف شهری عمل کند. عکاسی می‌تواند واقعیت‌ها و چالش‌های شهر را به تصویر بکشد و افراد را به درک بهتری از مسائل شهری و تأثیرات تصمیمات مدیریتی بر زندگی روزمره خود برساند.

مدیر عامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم افزود: هنر عکاسی می‌تواند شهروندان را الهام بخشده و در نگرش‌های آن‌ها نسبت به محیط شهری متحول کند.

رئیس شورای سیاستگذاری هفتمین دوره مسابقه عکاس پاییز برگریز با اشاره به اینکه تصاویر زیبا و قابل تأمل می‌توانند افراد را به ارتقاء جلبه‌های مختلف شهری ترغیب کنند گفت: پروژه‌های هنری، به ویژه این که شهروندان در آن‌ها مشارکت داشته باشند، می‌توانند تعامل اجتماعی را ترویج کنند و این نوع فعالیت‌ها افراد را به هم پیوند می‌دهد و اجتماعی‌تر کردن فضاهای عمومی را ترویج می‌کند.

جوادیان خاطرنشان کرد: تصاویر هنری ممکن است به مدیران شهری کمک کنند تا بهترین تصمیمات را  اتخاذ کنند و این تصاویر ممکن است نیازها و مشکلات شهروندان را بهتر نشان دهند و در فرآیند تصمیم‌گیری مشارکت مردمی را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه هنر عکاسی می‌تواند تفکر خلاق و نظرات متنوع را ترویج کند گفت: شهروندان ممکن است از طریق اعمال هنری خود ایده‌ها و پیشنهادات جدیدی برای بهبود شرایط شهری ارائه دهند و همچنین تصاویر زیبا و هنری می‌توانند شهر را به عنوان یک مقصد جذاب و پویا به نمایش بگذارند، که می‌تواند گردشگران را جذب کند و به توسعه اقتصادی شهر کمک کند.

خاطرنشان می کند دبیرخانه  هفتمین دوره مسابقه عکاسی پاییز برگریز از ٢٥ لغایت ٥ دی ماه سالجاری آماده دریافت آثار شهروندان و هنرمندان عکاس است و علاقه مندان می توانند از طریق درگاه www.QOMparks.ir نسبت به ارسال آثار به این مسابقه اقدام نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار