رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: مسیر ساخت مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با امضای تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت عمرانی هموار شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳ 21 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز در نشست با مدیرعامل شرکت عمران شهر عالیشهر درباره تعیین تکلیف مجتمع ۲۰۰ هکتاری آموزشی، کارگاهی، پژوهشی، ورزشی، اداری و رفاهی عالیشهر، تفاهم‌نامه مشترک امضا کرد.

سعید رازقی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه درباره برخی جزییات آن، اظهار داشت: مجتمع دانشگاهی عالیشهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های آموزشی استان است که به‌دلیل بُعد مسافت با شهر بوشهر (۳۳ کیلومتر)، برگزاری کلاس‌ها با استقبال دانشجویان و خانواده آنان همراه نبود و تقریباً بیش از ۷۰ درصد این مجتمع بلااستفاده مانده بود.

وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری مجتمع عالیشهر و الحاق آن به محدوده شهری با پیگیری‌های مدیریت قبلی دانشگاه انجام شده بود، عنوان کرد: در راستای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت راه و شهرسازی، این مجتمع به محدوده شهری الحاق شد و در ماه‌های گذشته طرح پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه با شرکت عمران عالیشهر تدوین شده بود که مورد بررسی کارشناسان دانشگاه و شرکت عمران قرار گرفت.

رازقی با بیان اینکه امروز متن تفاهم‌نامه به امضاء رسید، مطرح کرد: در این تفاهم تعیین شد بخش موردنیاز مجتمع عالیشهر برای دانشگاه مجزا و ۱۲۰ هکتار باقی مانده توسط مهندسان مشاور و طراحی شرکت عمران عالیشهر مورد بررسی قرار گیرد و زمین‌ها به‌صورت پلاک‌بندی تجاری، مسکونی، خیابان، فضای سبز و ... برای الحاق به شهر تعیین شود.

وی با تأکید بر اینکه این مقدار زمین باید به‌صورت مساوی میان دانشگاه و شرکت عمران عالیشهر تقسیم شود، افزود: چنانچه در زمین‌های تعیین شده برای شهر، تأسیساتی از دانشگاه از قبیل آب، برق، ساختمان، فاضلاب، آسفالت، فضای سبز و ... وجود داشته باشد، شرکت عمران عالیشهر موظف به پرداخت هزینه‌های آن یا تهاتر با زمین‌های سهم خود خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: مقرر شد از سهم ۵۰ درصدی دانشگاه، برای ساخت مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی مورد استفاده قرار گیرد که منتظر تصمیمات سازمان مرکزی دانشگاه برای چگونگی آغاز روند ساخت و آورده همکاران خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد با دوراندیشی که مسوولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نشان داده‌اند و نیز تعامل و همکاری مطلوب مدیران استان این روند با سریع‌ترین زمان ممکن و حداقل بار مالی اجرایی شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار