نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: وعده دادن و رفع نشدن مشکل در برخی از موضوعات و چالش‌های مبُتلابه استان، سبب نارضایی مردم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 21 December 2023

 آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با فرمانده و معاونان سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اصفهان افزود: در برخی مواقع کمبودهایی وجود دارد که وعده دادن‌ها در باره رفع سریع آنها درست نیست زیرا حجم مشکل بیش از این است که وعده حلِ یکساله آن داده شود که یکی از این موضوعات، مساله آب اصفهان است.

وی با بیان راهکارهایی که در چند سال اخیر برای حل معضل آب اصفهان پیشنهاد یا انجام شده است، گفت: با توجه به خشکسالی‌هایی که وجود دارد، حل این کار با یک یا ۲ روز ممکن نیست که در باره آن وعده‌ای بدهیم و سپس نتوانیم آن را عملی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: باید به مردم گفت که این پروژه‌ها در حال انجام اما زمانبَر است.

استان اصفهان از نظر آبی شرایط کم‌سابقه‌ای را در نیم‌ قرن اخیر سپری می‌کند، بطوری‌ که زاینده‌رود با طول افزون بر ۴۵۰ کیلومتر و بعنوان بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران در ۲ دهه اخیر از سد "چَم آسمان" در شهرستان لنجان واقع در غرب استان تا تالاب گاوخونی بارها خشک و بی‌آب شده است.

امام جمعه اصفهان همچنین در بخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرد: حضرت امام در ابتدای انقلاب، درِ سفارت رژیم صهیونیستی را بست و سفارت فلسطین را گشود و فرمود «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید» و این همان معنای حیات طیبه است، یعنی خدا به این افراد دیدی می‌دهد که حقیقت‌ها و واقعیت‌ها را می‌فهمند و اکنون نیز رهبر انقلاب می فرمایند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

امام جمعه اصفهان با بیاناحراز پیشرفت‌های ایران از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: ایران هشت سال بدون امکانات با دنیا جنگید و زمانی که حتی گلوله «آرپی جی» نداشتیم و می‌خواستیم از یکی از کشورها آن را خرید کنیم، رییس جمهور آن کشور گفته بود دوست داریم بفروشیم اما باید از شوروی اجازه بگیریم، یعنی آنها بدون اجازه نمی‌توانستند کاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، کشور را زنده کرد و به پیشرفت‌های چشمگیری رساند همانند تعبیر «زنده کردن مُرده» که در احادیث و روایات متعدد به آن اشاره شده است.

فرماند سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) نیز در این دیدار با اشاره به وجود ۸۴ روستا و ۲ شهر در حوزه استحفاظی این ناحیه به طرح برخی از مشکلات این منطقه پرداخت و گفت: کمبودهایی در حوزه استحفاظی این ناحیه وجود دارد که با پیگیری و تذکر به متولیان رفع می‌شود، از جمله این که از ۸۴ روستای منطقه، ۱۰ روستا فاقد روحانی است که اثرات آن در موضوعات فرهنگی محلات نیز مشخص است.

سرهنگ مُجتبی راضی افزود: از سوی برخی نهادها به مجموعه‌های روستاهایی توجه کافی نمی‌شود که یکی از مشکلات عمده این منطقه کمبود آب است که در معیشت و زندگی و حتی فرهنگ مردم نیز تاثیر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن پیوست فرهنگی برای باغ ویلاها و بروز مشکلات اجتماعی و همچنین برپا نشدن نماز جمعه در شهر «زیار» در حوزه استحفاطی ناحیه از دیگر معضلات این منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار