فراخوان ثبت نام در دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در ساحت علم و فرهنگ که همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه ۱۳ دیماه جاری و همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن در شیراز برگزار می‌شود منتشر شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 24 December 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دبیر دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار استان فارس در این خصوص گفت: این کنگره با توجه به ضرورت و تاکید حضور زنان در پویایی و رشد و ترقی جامعه برگزار می‌شود و هدف اصلی آن این است که قدم‌های نستوه، دستهای پرتوان و فکر و بالندگی و پویایی بانوان سرزمینمان را مورد ستایش قرار دهد.

سارا احمدی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کنگره سرآغاز حرکتی نو و انقلابی برای زنان ایرانی است که نه وامدار الگوهای غربی و نه نگرش‌های شرقی هستند چرا که در این الگوها، زن هیچگاه در متن نبوده و همواره در حاشیه قرار داشته است.

وی ادامه داد: از جمله اهداف این کنگره این است که زنان به این باور برسند که حضور فعال، مثبت و سازنده آنها با تکیه بر فطرت تا چه اندازه می‌تواند برای هدایت امور جامعه ارزشمند باشد و این خود نوعی مطالبه‌گری از زنان برای حضور کارآمد با تکیه بر ارزش‌های انسانی و پذیرفتن نقش‌های مختلف در ساحت نگاه متعالی الگوی سوم است.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی حضور زنان لازم و ضروری است، استفاده از اندیشه زنانه با ظرافت‌ها و نکته سنجی‌های خود قطعا می‌تواند برطرف‌ کننده کاستی‌های بسیاری در جامعه باشد.
بیشتر بخوانید

دبیر دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار فارس گفت: در این کنگره بانوان تاثیرگذار در ذیل هشت کارگروه علمی، پژوهشی و فناوری، سیاستگذاری و حکمرانی، گفتمان‌سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر و کارگروه ورزش تقسیم بندی شده و برای هر کارگروه یک دبیر در نظر گرفته شده است.

احمدی افزود: شاخص های ارزیابی در این کنگره شامل شاخص‌های عمومی مانند کیفیت اثرگذاری در دیگران، نقش آفرینی مادری، نقش آفرینی جهادی، تولید اثر ملی یا جهانی و شاخص‌های اختصاصی نیز در هر بخش‌ متناسب با آن بخش تعریف شده است.

وی ادامه داد: در ادامه این کنگره استان فارس در نظر دارد به برگزاری برنامه هایی نظیر برپایی نمایشگاه حاصل دستاوردهای زنان، شناسایی خانواده‌های تاثیرگذار در عرصه فعالیتهای هشت گانه، شناسایی زنان توانمند در جامعه عشایری و معرفی بانوان توانمند دارای معلولیت بپردازد.

او اظهار کرد: بانوان و سرآمدان استان که در عرصه‌های فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علم پژوهش و فناوری، سیاست گذاری و حکمرانی و ورزش، علاوه بر نقش آفرینی موثر در ارتقاء هویت و اصالت خانواده و سایر فعالیت‌های ارزشمند، موثر هستند می‌توانند با مراجعه به سایت کنگره ملی بانوان تاثیرگذار به آدرس www.banooiran.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی گفت: امیدواریم با تشکیل سازوکاری جدید در قالب یک کنگره‌ سالانه، با مشارکت بانوان ضمن بزرگداشت زنان اثرگذار کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی، اقدامی عملی در افزایش خودباوری، کرامت زنان و انسجام اجتماعی آنان برداریم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار