فرماندار رودسر خبر داد
فرماندار رودسر، با بیان اینکه ۱۲۲ روستای شهرستان دستورالعمل تفکیک زباله از مبدا را اجرایی کرده اند، گفت: امیدواریم با استفاده از دانش بومی و تکنولوژی های روز که توسط نخبگان و مهندسی داخلی معرفی می شود، بتوانیم چالش زباله را رفع کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 26 December 2023

محمد حیدری در گفت وگو با خبرنگارتابناک، با اشاره به تاکید استاندار گیلان مبنی بر مدیریت پسماند شهری و روستایی در استان، اظهار کرد: در این راستا بحث آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را با کمک سمن های زیست محیطی در دستور کار قرار دادیم.

وی با تاکید بر لزوم جلب مشارکت و مساعدت دهیاران با هدف تفکیک زباله از پسماند، افزود: ماه گذشته اجلاس دهیاران شهرستان رودسر را برگزار کردیم، زیرا روستاها یکی از مراکز تولید پسماند هستند و ساماندهی پسماند در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرماندار رودسر با بیان اینکه ۱۲۲ روستای شهرستان دستورالعمل تفکیک زباله از مبدا را اجرایی کرده اند، گفت: در جریان بازدید از مرکز دپوی پسماند چابکسر، شاهد اقدامات خوبی در راستای تفکیک زباله بودیم.

حیدری ضمن قدردانی از اقدامات شهردار و شورای شهر چابکسر جهت ساماندهی این سایت، خاطرنشان کرد: با کمک بازیافت زباله، محصول جدیدی(بلوک ساختمانی) تولید شده و قابلیت مصرف همگانی دارد.

وی همچنین از الحاق یک قطعه زمین ۸۰۰۰ مترمربعی به محوطه لندفیل شهرستان رودسر خبر داد و تاکید کرد: زباله های ریجکتی حاصل از تفکیک زباله، در چارچوب اصول بهداشتی در این محل دفن خواهد شد و شاهد کاهش حجم دپوی زباله خواهیم بود.

فرماندار رودسر با بیان اینکه یکی از نخبگان بخش رحیم آباد توانسته دستگاه تبدیل پسماند تر به کود را بسازد، عنوان کرد: این دستگاه روزانه ۲۵۰ کیلوگرم پسماند تر را به کود تبدیل می کند.

وی با اشاره به حمایت استاندار از طرح های دانش بنیان در حوزه مدیریت پسماند، گفت: امیدواریم با استفاده از دانش بومی و تکنولوژی های روز که توسط نخبگان و مهندسی داخلی معرفی می شود، بتوانیم چالش زباله را رفع کنیم.

حیدری همچنین از برگزاری همایش های حوزه مدیریت پسماند با همکاری مدارس و ارگان ها خبر داد و متذکر شد: انتظار داریم از محل اعتبارات ملی و استانی در بخش پسماند که با پیگیری های استاندار تخصیص یافته، بتوانیم مشکل شهرستان رودسر را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار