کد خبر: ۱۱۴۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ 26 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران روز دوشنبه در جمع اقشار مختلف مردم آمل، بیان داشت:

سرمایه‌گذاری اصولی دولت در حوزه کشاورزی سبب شد که مازندران در مسیر رونق صادرات کیفی قرار گیرد.

وی با بیان این که، بازار منطقه، تشنه محصولات کیفی کشاورزی مازندران است، اضافه کرد: بهره‌مندی از ظرفیت دانش بنیان تولیدات محصولات کشاورزی این استان را کیفیت خواهد داد.

استاندار مازندران اظهار داشت: همه این تلاش‌ها سبب شد که رکود اقتصادی مازندران بعد از ۱۰ سال به رشد اقتصادی تبدیل شود و در سال گذشته، این استان به رشد اقتصادی ۴.۱ درصد رسید.

حسینی‌پور بیان داشت: هدف گذاری رشد اقتصادی مازندران در سال جاری هشت درصد است که تاکنون به رشد اقتصادی حدود ۶ درصدی دست یافتیم.

رشد اقتصادی مازندران به ۶ درصد رسید

وی با بیان این که، نرخ بیکاری در مازندران ۲ درصد کمتر از متوسط کشوری است، ادامه داد: با طرح‌های اشتغال زایی که در مناطق مختلف استان به راه انداختیم آمار بیکاری بر مدار کاهش قرار گرفت.

استاندار مازندران، اظهار داشت: در این دولت طرح‌های بزرگی مثل سد هراز روند تکمیل آن شتاب گرفت و اعتبارات کلانی به این طرح های راهبردی تخصیص یافت و تلاش ها بر این است در دولت سیزدهم این طرح بزرگ تکمیل شود.

حسینی پور، تصریح کرد: ما امروز باید قدردان سخت کوشی مردم آمل باشیم که این شهر را به صنعتی‌ترین شهر مازندران تبدیل کردند.

وی با بیان این که، بسیاری از جوانان نخبه در واحدهای صنعتی آمل مشغول به کار هستند، اضافه کرد: تلاش ما این است با رفع مشکلات واحدهای صنعتی آمار جوانان شاغل افزایش یابد.

حسینی پور با ذکر این مطلب که، آمل دارای یک پیشینه تمدنی و فرهنگی بزرگ است، بیان داشت: در طول تاریخ چهره‌های فاخر علمی این شهر در جهان درخشیدند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار