رئیس ستاد انتخابات :
رئیس ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری گفت:نرم افزار برگزاری الکترونیکی انتخابات توسط کارشناسان ستاد انتخابات و شورای نگهبان توامان در حال بررسی و پیش بردن امور است.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 19 October 2015
تابناک بوشهر: محمد حسین مقیمی گفت: دستگاه سخت افزار ماشینی کردن انتخابات توسط پیمانکار ساخته و پس از اصلاح نظر ستاد انتخابات و شورای نگهبان از سوی وزارت کشور در اختیار شورای نگهبان قرار گرفت و مورد تصویب آن شورا نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: نرم افزار نیز باید به تایید شورای نگهبان برسد که پس از به نتیجه رسیدن کارشناسان ستاد انتخابات و شورای نگهبان این نرم افزار نیز در اختیار وزارت کشور و شورای نگهبان قرار می گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهارداشت: انجام این مهم طبق برنامه زمان بندی در حال انجام است و هنوز زمان برای نهایی کردن آن وجود دارد.

مقیمی گفت: دولت بودجه یک سوم برگزاری انتخابات را به شکل الکترونیکی تامین کرده است .
این مقام مسوول افزود: تلاش دولت و وزارت کشور فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند با حضور حداکثری مردم است.

رئیس ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری گفت: عزم دولت برگزاری انتخاباتی رقابتی است که داوطلبان برنامه ها و دیدگاههای خود را مطرح کنند و مردم نیز هرکس را که تشخیص دادند می تواند برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نمایندگان بهتری باشد را انتخاب کنند.

وی بااشاره به ضرورت تبیین انتخابات و اهمیت مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، نمایندگی و رسالت آنها توسط رسانه ها و تربیون ها گفت: از همه تشکل ها ، فعالان و دست اندرکاران مسایل سیاسی انتظار است با گسترده تر کردن فعالیت های خود مردم را آماده کنند که در روزهایی که تبلیغات رسمی می شود آنان بتوانند ازداوطلبان مورد نظرشان حمایت کنند و انتخاباتی باشکوه برگزار شود.

مقیمی افزود: وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات فقط بر مبنای قانون عمل می کند و بی طرفی مجریان انتخابات و برگزار کنندگان درتمام مراحل 10 گانه انتخابات سرلوحه امور است.

وی اظهارداشـت : ستاد انتخابات تلاش می کند به گونه ای عمل کند که مردم احساس کنند برگزار کنندگان انتخابات بی طرف هستند .

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: امنیت انتخابات با وزارت کشور است برهمین اساس شورای امنیت و شورای تامین استان ها و شهرستان ها برنامه های خود را برای برگزاری انتخابات در شرایطی آرام در دستور کار قرار داده اند.

وی با بیان اینکه الان هیچ گونه مشکل خاص امنیتی در خصوص انتخابات وجود ندارد افزود: تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است و اگر موردی گزارش شود ثبت و ضبط شده و در رسیدگی به صلاحیت آنها مورد استناد قرار خواهد گرفت.

مقیمی یادآروشد: ثبت نام داوطلبان نمایندگی 28 آذرماه انجام می شود برهمین اساس توصیه به افراد این است که مسایل انتخابات را تا زمان رسمی تبلیغات به صورت عمومی و کلی مطرح کنند تا تخلف انتخاباتی محسوب نشود.

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت درنشست با فرمانداران جدید مناطق جنوب و جنوب غرب کشور به بوشهر سفر کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار