نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اعلام اینکه اندیشه‌های مقام‌معظم‌رهبری ۱۰۰ سال از زمان جلوتر است، بیان کرد: این اندیشه‌ها یک نگاه جامع به زندگی دنیا و فرا دنیای انسان دارد و همه ابعاد پیشرفت در زمینه‌های مختلف را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 27 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در آیین رونمایی از مجموعه آثار ۴۰ جلدی رهبری معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر، اظهار داشت: خداوند آخرین معجزه خود را در قالب کتاب نازل کرده، بنابراین کتاب یک مقوله آسمانی است.

وی با بیان اینکه کتاب یک هدیه بزرگ الهی است که خداوند خودش آفریده و توان آفرینش آن را در حد انسانی به انسان‌های فرهیخته داده است، افزود: آفرینش کتاب یک کار الهی و مقوله عرشی و دارای قداست است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه کتاب عصاره عمر و نماد حیات یک نویسنده است، عنوان کرد: یکی از عوامل استمرار حیات فرافیزیک انسان تالیف کتاب است، چون بعد از خودش این کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: وقتی یک شخصی کتاب نسخه خطی سال پنجم هجری قمری دارد و ما الان از آن استفاده می‌کنیم و بر ما موثر واقع می‌شود، این تاثیر نشان می‌دهد نویسنده وجود دارد، چون کتابش بر ما تاثیرگذار است.

صفایی بوشهری ابراز کرد: کتاب‌هایی که در مسیر رشد و هدایت و آموزش آموزه‌های بزرگی ما مسلمانان هستند، جنس‌شان عرشی و مانند قرآن اثرگذار هستند.

وی با تاکید براینکه مقوله کتاب یک مقوله فوق‌العاده مهم و زیبا و اثرگذار است، گفت: امیدواریم اصحاب قلم استان بوشهر همچنان بتوانند آثار فاخر تولید کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با عنوان اینکه از زمان ابن نوح سیرافی تا الان هزار و ۲۰۰ جلد کتاب فاخر از جامعه روحانیت در استان بوشهر داریم، افزود: اصحاب دانشگاه و قلم استان بوشهر نیز کتاب‌های زیادی نوشته‌اند.

وی با بیان اینکه کتاب تصانیف‌العلما به‌زودی در بوشهر چاپ می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم کتاب‌های نویسندگان استان بوشهر در یک دانش‌نامه تالیف و یک بانک اطلاعاتی تشکیل شود که کار بزرگی است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اعلام اینکه اندیشه‌های مقام‌معظم‌رهبری ۱۰۰ سال از زمان جلوتر است، بیان کرد: این اندیشه‌ها یک نگاه جامع به زندگی دنیا و فرادنیای انسان دارد و همه ابعاد پیشرفت در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، نظامی و دفاعی و حتی علم و فناوری را در بر می‌گیرد.

وی افزود: اندیشه‌های مقام‌معظم‌رهبری درباره دانشگاه، حوزه، پیشرفت و ... در طول تاریخ کم‌نظیر است و الان ۴۰ جلد کتاب از رهنمود‌های ایشان در عرصه‌های مختلف رونمایی می‌کنیم که این اندیشه‌ها ایران اسلامی را در جغرافیای جهان و نظم نوین جهانی دارای چنان اقتداری کرده که تاثیرگذار است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار