رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه خراسان رضوی گفت: مشهد ۱۳ و ۱۴ دی ماه میزبان همایش مبانی قرآنی، اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امام خامنه‌ای بوده و ۹۲۵ مقاله در کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب پذیرش شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 27 December 2023

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا صالح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با دو هدف ترویج و توسعه تعالیم قرآنی در جامعه و تبیین و معرفی شخصیت قرآنی رهبر، ابعاد علمی و نوآوری تفسیری ایشان برگزار خواهد شد. این همایش در 20 محور که مهم‌ترین آن مرجعیت قرآن، سبک زندگی قرآنی، قرآن، هنر، رسانه و فرهنگ، مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امام خامنه‌ای و زن و خانواده برگزار می‌شود.

‌صالح تصریح کرد: این کنگره بین المللی 13 و 14 دی ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد. ‌ ‌در این همایش جامعه المصطفی العالمیه با همکاری 183 مرکز حوزوی و دانشگاهی این کنگره را برگزار و علما، اساتید و‌ نخبگان داخلی و خارجی سخنرانی در همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای خواهند داشت. 2 هزار و 411 چکیده مقاله و هزار و 710 اصل مقاله به این کنگره رسید و پس از 20 مرحله ارزیابی 925 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 289 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه اجلاسیه شرق کشور ارسال شده و برای برگزاری این کنگره 183 پیش نشست و 65 کارگاه آموزشی و 12 کرسی در سطح کشور حول محور علمی این کنگره برگزار شد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان اظهار کرد: با توجه به اینکه قرآن کریم سعادت آفرین و راه نجات انسان هاست، ترویج و توسعه تعالیم های آموزه های قرآنی در سطح جامعه از اهداف این نشست است؛ همچنین تببین و معرفی شخصیت های قرآنی رهبر انقلاب از دیگر اهداف این همایش است.

وی گفت: 925 مقاله از سراسر دنیا پذیرفته شده است که از این تعداد، 16 مقاله به زبان انگلیسی، 7 مقاله به زبان بنگالی و آذری، 18 مقاله به زبان اردو، 12 مقاله به زبان عربی، دو مقاله به ترکی استانبولی و 5 مقاله به زبان فرانسوی ارائه شده است.

‌صالح ابراز کرد: استان خراسان رضوی، نسبت به سایر استان ها به خاطر وجود دانشگاه فردوسی و حوزه علمیه از نظر علمی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خراسان خاطرنشان کرد: این همایش ملی در سراسر کشور و در استان های تهران، اصفهان و تبریز برگزار و اجلاسیه شرق کشور به مشهد واگذار شده است که 200 مقاله اختصاص به مشهد دارد و از این میان، 116مقاله به خراسان رضوی، 19 مقاله به خراسان رضوی و ‌ 26 مقاله به خراسان جنوبی و 60 مقاله به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار