معاون توسعه حل اختلاف استان گفت: یازدهمین پرونده قتل در قالب پویش به احترام حضرت زهرا (س) می‌بخشم، منجر به اخذ رضایت شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ 01 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، بهادر اسدی معاون قضائی رئیس‌کل و معاون حل اختلاف استان کردستان اظهار کرد: در راستای شیوه‌نامه پیگیری صلح در پرونده‌های قتل، کارگروه‌های پویش صلح استان در راستای تلاش برای اخذ رضایت در پرونده‌های قتل توانسته‌اند از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ پرونده قتل را به صلح و سازش و رضایت ختم کنند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان افزود: یازدهمین پرونده قتل در قالب پویش «به احترام حضرت زهرا (س) می‌بخشم» منجر به اخذ رضایت شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یک فقره نزاع منجر به قتل در شهرستان سنندج رخ داد و پرونده قتل در شعبه بازپرسی تشکیل شده و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفر خواست به شعبه یک کیفری یک استان ارسال شد.

اسدی افزود: ستاد صبر استان کردستان بر اساس وظیفه ذاتی خود که همانا اصلاح ذات‌البین است با ارجاع پرونده به صلح‌یاران، جلساتی با متهم و اولیای دم بصورت جداگانه برگزار شد و خوشبختانه با تلاش‌های صلح‌یاران، هیئت‌های صلح و ریش‌سفیدان و بزرگ‌منشی اولیای دم در شعبه یک کیفری یک استان با حضور اولیای دم و متهم به قتل در اولین جلسه رسیدگی، سومین پرونده قتل عمد، در پویش «به احترام حضرت زهرا (ع) می‌بخشم» و یازدهمین پرونده قتل عمد در سال جاری منجر به اخذ رضایت شد و قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار