آخرین اخبار از منابع موثق در هیات مرکزی نظارت که براساس فرایند قانونی ،صلاحیت نمایندگان ادوار در آن هیات مورد بررسی قرار می گیرد ،خبرها از رد صلاحیت بخش قابل توجهی از نمایندگان فعلی و ادوار حکایت دارد.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 02 January 2024

تابناک ایلام علی اصغر اسدی :: دو روز مانده تا نتیجه نهایی تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ،فضای حقیقی و مجازی استان سرشار از گمانه زنی درخصوص وضعیت صلاحیت ها شده است.

بطور حتم انتخابات مجلس شورای اسلامس یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور قلمداد می شود.

چرا که نمایندگان راه یافته به ساختمان بهارستان ،برای چهار سال متوالی در یک سو سرنوشت مردم حوزه انتخابیه و در سوی دیگر سرنوشت کشور را در اختیار می گیرند

از این منظر است که انتخابات ،نامزدهای راه یافته به گود رقابت و تلاش برای شناسایی فردی اصلح که بتواند سرنوشت اشاره شده را به نحو مطلوبی در اختیار بگیرد دارای اهمیت است و به تبع آن اخبار آن نیز از جذابیت بالایی برخوردار است

از اینرو هر رسانه به فراخور سیاست کاری خود ،در این روزها مشی کاری خود در حوزه یادداشت ،تحلیل و انتشار اخبار حوزه انتخابات و در این مقطع زمانی خبر تایید صلاحیت ها را دنبال می کند.

رسانه تابناک نیز در نظر دارد همچون ادوار گذشته با تکیه بر واقعیت های میدانی انتخابات ،تحلیل ها و یادداشت های سیاسی حوزه انتخابات و مهمتر از آن خبر گعده های سیاسی و انتخاباتی و آخرین اخبار موثق از انتخابات در مرحله های مختلف را به مخاطبین ارایه دهد

از آنجاییکه بخش قابل توجه مردم در انتظار تایید صلاحیت ها نشسته تا بر اساس آن از بین نامزدهای تایید شده ،نسبت به شناسایی فرد اصلح مبادرت ورزند ،بطور قطع دست یافتن به اخبار وضعیت تایید صلاحیت ها آنهم قبل از اعلام رسمی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

از اینرو مساعی خود را بکار خواهیم بست تا خبرهای نزدیک به واقعیت آن هم با تکیه بر منابع موثق را بدست آورده و پس از پردازش در خروجی رسانه قرار دهیم.

آخرین اخبار از منابع موثق در هیات مرکزی نظارت که براساس فرایند قانونی ،صلاحیت نمایندگان ادوار در آن هیات مورد بررسی قرار می گیرد ،خبرها از رد صلاحیت بخش قابل توجهی از نمایندگان فعلی و ادوار حکایت دارد.

بر این اساس ، تا لحظه انتشار این مطلب ،فقط صلاحیت سارا فلاحی در هیات مرکزی نظارت تایید شده است .

پرونده جلال میرزایی نماینده ادوار که صلاحیت وی در هیات اجرایی تایید نشد ،در هیات مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و هیات نظارت هم رای هیات اجرایی را تایید و میرزایی نتوانست از فیلتر نظارت عبور نماید

بر همین اساس تاکنون صلاحیت علی اکبر بسطامی و بهزاد علیزاده دو نماینده دیگر استان نیز مورد تایید هیات مرکزی نظارت قرار نگرفته است.

اما این دو نفر نیز تمام قدرت و لابی خود را برای تغییر نظر هیات نظارت به کار بسته اند تا بتوانتد در گود رقابت های انتخاباتی قرار گیرند.

از نمایتدگان ادوار نیز تا این لحظه فریدون همتی و احمد شوهانی نتوانسته اند از فیلتر شورای نگهیان عبور کنند.

امنتظر خواهیم ماند تا ببینیم آیا این دو فرد توان عبور از سد هیات نظارت را خواهند داشت یا خیر ؟!/م

بیشتر بخوانید:

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار