جانشین سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 243 زندانی در استان آزاد و به آغوش خانواده خود باز گشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 02 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، سردار علیرضا یوسفی، جانشین سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی امروز در مراسم آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد اظهارکرد: امروز ۱۳ دی ماه مصادف با سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی، عمار انقلاب است.

وی با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلمیانی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز حاج قاسم سلیمانی که ایشان را به سردار دل‌ها تبدیل کرده تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها بوده است.

یوسفی تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری رشد و نمو یافته و در دانشگاه عظیمی به نام دانشگاه هشت سال دفاع مقدس آموزش دید.

وی ادامه داد: این امر باعث گردید که یکی از خصلت‌های شاخص این شهید بزرگوار شجاعات باشد و از تهدید‌های جبهه دشمن نهراسد بلکه به این فکر کند که این تهدید‌ها را تبدیل به فرصت نماید.

جانشین سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی داعش را تبدیل به جبهه مقاومت در منطقه کرد، یادآور شد: امروز جبهه مقاومت در کشور‌های منطقه مو دماغ استکبار جنایت کار شده اند و همچنان که مشاهد می‌کنیم یکی از کوچکترین قسمت‌های این جبهه به نام حماس چه به حال صهیونیست آورده است.

سردار یوسفی با بیان اینکه خنثی سازی طرح‌های آمریکا دستاورد بزرگ جبهه مقاومت بوده است، بیان داشت: دشمن طرح‌های بزرگی برای منطقه داشت، اما حاج قاسم و یارانش توانستند تمام نقشه هایش را نقش بر آب کند.

وی تصریح کرد: استحکام درونی بین محور مقاومت با محوریت حاج قاسم بوده که در حال حاضر نیز جانشین بر حق ایشان با افتخار در سطح منطقه راه حاج قاسم را ادامه می‌دهد.

جانشین سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی یکی دیگر از ویژگی‌های حاج قاسم را داشتن نگاه فرا جنایی به مسائل سیاسی عنوان کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از جناح خاصی حمایت قاطع نداشتند و همیشه به دنبال وحدت و انسجام گروه‌های سیاسی داخلی بودند.

یوسفی با بیان اینکه دشمن نقشه‌های سنگینی برای انتخابات پیشرو کشورمان طراحی کرده و تلاش دارد بار دیگر مردم را آزمایش و بین مردم و نظام و حاکمیت فاصله ایجاد کند، افزود: باید با بصیرت انقلابی نقشه‌های دشمن را به خوبی تشخیص داده و در جهت خنثی کردن این نقشه‌ها قدم برداریم که این امر با مشارکت بالا در انتخابات محقق می‌شود.

جانشین سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در فتنه سنگینی که به عنوان جنگ شناختی و ترکیبی در سال گذشته در کشور افتاد بخشی از سرمایه اجتماعی کشور آسیب دید، اضافه کرد: بنابراین از سال گذشته همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول تلاش می‌کنند با اقدامات مختلف بتوانند این سرمایه اجتماعی را بازسازی کنند که موضوع جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و نهضت جهاد خدمت مؤمنانه از اقداماتی بوده که می‌تواند به ترمیم و بازسازی این سرمایه بزرگ کمک کند.

یوسفی ادامه داد: در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مجموعه حقوق دانان سپاه، مجموعه دادگستری، سازمان بسیج سازندگی، انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان آزادسازی ۶۳ نفر از زندانیان غیرعمد استان صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۶۰ زندانی غیر عمد آزاد شده اند که با این مرحله آزادسازی ۶۳ نفر دیگر از زندانیان غیرعمد، حدود ۲۴۳ زندانی در مجموع در استان آزاد و به آغوش خانواده خود باز گشته اند.

یوسفی با بیان اینکه قرارگاهی تحت عنوان، قرارگاه اجتماعی توسط بسیج حقوق دانان سپاه با همکاری دستگاه قضایی استان ایجاد شده است، بیان داشت: این قرارگاه در ذیل خود ۷ کارگروه شامل کارگروه بهداشت و سلامت، کارگروه اشتغال، کارگروه مشاوره قضایی، کارگروه حمایتی و نهضت کمک‌های مؤمنانه، کارگروه فرهنگی و تربینی و کارگروه آزادسازی داشته و خدمات مختلفی به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌دهند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار