ثبت رکوردی دیگر در ایزوایکو:
تابناک هرمزگان- صبح شنبه 9 دی ماه 1402 ایزوایکو سه شناور (شناور چند منظوره عسلوییه،شناور لوله گذار ابوذر 1200 و تانکر پولاریس) بصورت همزمان در حوض کارون خود از آبگیری کرد که علاوه بر منحصر بفرد بودن این عملیات، تعداد پروژه های درحال تعمیر این گروه ایزوایکو به رکورد نه پروژه تعمیراتی بصورت همزمان رسید.
کد خبر: ۱۱۴۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 01 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//مهندسان ایزوایکو سه فروند شناور (شناور چند منظوره عسلوییه، لوله گذار ابوذر 1200 و تانکر پولاریس) را بطور همزمان در  حوض خشک کارون ایزوایکو جهت انجام تعمیرات اساسی ازآبگیری کردند.

اولین شناور داک شده در این عملیات، شناور چند منظوره عسلوییه، دومین شناور لوله گذار ابوذر 1200 و سومین شناور تانکر پولاریس بود که در زمان تقریبی 2 ساعت و 20 دقیقه به حوض خشک ورود و پهلودهی شدند.

شناور لوله گذار ابوذر 1200 با 177.84 متر طول، 39.16 متر عرض و 12.3 متر ارتفاع  مجهز به جرثقیل های 1200 تنی است و در نوع خود یکی از خاصترین شناورهای موجود در کشور است که خدمات ارزشمندی را در جهت حفظ و استخراج سرمایه های ملی انجام داده  است. و شناور پولاریس  180 متر طول، 32متر عرض ، 18متر ارتفاع و 28 هزار تن وزن دارد.

لازم به ذکر است که شناورهای ابوذر 1200 و پولاریس که در نوع خود بی‌نظیر و خاص محسوب میشوند هرکدام سومین داک در ایزوایکو را تجربه میکنند و انتخاب سه باره ایزوایکو از سوی مالکان و کارفرمایان مربوطه نشان از کیفیت بالای کار ایزوایکو، پایبندی به انجام تعهدات و رضایتمندی کارفرمایان را دارد.

این اولین بار در تاریخ ایزوایکو و صنعت کشتی سازی کشور است که در دو حوض خشک این مجتمع شش شناور بصورت همزمان مورد تعمیر و بازسازی قرار میگیرند و با احتساب دو فروند شناور و یک فروند اکومودیشن ریگ درحال تعمیر کنار اسکله های گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو این گروه درحال حاضر نه پروژه تعمیراتی را بصورت هم زمان در دست اجرا دارد که نشان از ظرفیت و توان بالای ایزوایکو در این گروه دارد و با مدیریت صحیح توانسته از این ظرفیت بهترین استفاده را داشته باشد.

لازم به ذکر است در دیگر گروه های ایزوایکو نیز شرایطی مشابه حاکم بوده و توان و  ظرفیت مجموعه بخوبی بکارگیری شده است بگونه ای که برخلاف سالهای گذشته که ایزوایکو برای جذب پروژه نیاز به بازاریابی داشت امروز اما تمام ظرفیت این مجتمع تکمیل و فعال بوده و پروژه های جدید جهت انجام تعمیرات در صف انتظار قرار میگیرند و این در حالی است که ایزوایکو طی این دو سال توانسته است اعتماد شرکت های داخلی را جهت ثبت سفارش ساخت جلب و بعد از گذشت بیش از یک دهه قرارداد ساخت کشتی های بالای صد متری را نهایی و با دریافت پیش پرداخت از سوی ککارفرما به مرحله اجرا برساند.

 یک فروند کشتی با طول 147 متر و یک فروند کشتی با طول 47 متر پروژه های ساختی هستند که با پیگیری مدیرعامل ایزوایکو امضاء و وارد فاز اجرایی شدند تا طلسم چندین ساله نداشتن سفارش ساخت کشتی های اقیانوس پیما در ایزوایکو شکسته شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: ایزوایکو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار