فرماندار دشتستان گفت: با بهره‌برداری از سد دالکی مشکل تامین آب شهرستان دشتستان برای همیشه حل خواهد شد که البته سال آینده طبق جدول زمانبندی آبگیری سد را خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 04 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، همایش بانوی آب صبح امروز با هدف تقویت رویکرد زنان و نقش آنان در مدیریت مصرف آب با حضور بانوان فعال و کارمند شهرستان دشتستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان در این همایش، اظهار داشت: در احادیث، روایات و فرهنگ نیاکان ما همواره بر مقوله صرفه‌جویی و جلوگیری اسراف و تبذیر تأکید شده است.

وی به نقش مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در آب شرب پرداخت و افزود: با توجه به مصارف بالای آب در بخش خانگی در کشور، قطعا نقش مدیریت مصرف آنان با محوریت بانوان بسیار مهم است.

بنافی با بیان اینکه بانوان به‌عنوان مدیران اصلی خانواده در اقتصاد خانواده بسیار اثرگذار عمل می‌کنند، گفت: بانوان با اندیشه و تدبیر خود برای تامین نیاز‌های خانواده و چگونگی مصرف آب برنامه‌ریزی و در انتقال فرهنگ و الگوی صحیح مصرف آب به فرزندان، همسر و نزدیکان نقش اصلی داشته باشند.

وی با اشاره به تمدن چند هزار ساله و غنای فرهنگی بانوان در شهرستان دشتستان خواستار ورود آن‌ها در عرصه فرهنگ‌سازی و تبیین صرفه‌جویی در مصرف آب شد.

فرماندار دشتستان در ادامه با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی ساخت سد دالکی با ظرفیت ۲۸۰میلیون مترمکعب، به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر آب موردنیاز شهرستان دشتستان از استان‌های هم‌جوار تامین می‌شود، با بهره‌برداری از سد دالکی مشکل تامین آب شهرستان دشتستان برای همیشه حل خواهد شد که البته سال آینده طبق جدول زمانبندی آبگیری سد را خواهیم داشت.

در پایان این نشست به تعدادی از مشترکین کم‌مصرف آب شهری هدایایی اهدا شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار