شهردار شهرکرد گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر باید یک برنامه منسجم و مدون تدوین شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 04 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان صبح امروز در جلسه سامان‌دهی متکدیان سطح شهرکرد گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید یک برنامه منسجم و مدون تدوین شود.

شهردار شهرکرد افزود: مجموعه مدیریت شهری به مسائل اجتماعی و فرهنگی نگاه ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که برای اجرای برنامه‌های این حوزه اعتباراتی با عنوان ارتقا نشاط اجتماعی، سلامت و ورزش پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش مطالبه‌گری مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه اجتماعی و فرهنگی، این امر خطیر بیشتر بر مجموعه مدیریت شهری مشهود است که هم به صورت سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری اقداماتی را انجام دهد.

واحدیان بیان کرد: در حوزه نرم‌افزاری باید پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و هنری در محلات مختلف راه‌اندازی تا پل ارتباطی بین مردم و شهرداری باشند.

راه‌اندازی مراکز فرهنگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و مشاوره در شهرکرد

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور مرکز حقوق شهروندی در ناحیه غرب، مرکز اجتماعی در جنوب شهر و مرکز مشاوره در بازار لاله واقع در چهارراه دروازه فارسان راه‌اندازی شده است.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: سال آینده در منظریه و ناحیه غرب شهر پایگاه‌های فرهنگی در صورت تامین زمین راه‌اندازی و به صورت مستمر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی گفت: در بحث سخت افزاری نیز ۲ چمن مصنوعی در منظریه و تپه نورالشهدا با کمک سرمایه‌گذار و ۲ سوله ورزشی در جنوب شهر و خیابان اقبال لاهوری نیز تجهیز، به روزرسانی و راه‌اندازی شده است و برای سال آینده نیز پیگیر راه‌اندازی ۲ سالن ورزشی دیگر هستیم.

واحدیان ایجاد زیرساخت‌ها را ابزاری برای ارتباط با مردم دانست و ادامه داد: سر رشته اکثر آسیب‌های اجتماعی عدم آموزش‌های مهارتی و ارتباطی است بنابراین باید متولیان برای برگزاری دوره‌های آموزشی و ایجاد زیرساخت‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای رفع مشکل تکدی‌گری در سطح شهر باید فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود تا این معضل رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار