مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تا کنون در دهلران ۶۵۰ و در مهران ۴۲۰ قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی واگذار شده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 06 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرشاد دوستی اظهار کرد: سهمیه استان ایلام در طرح ملی نهضت مسکن ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد در چند بخش خودمالکی، بافت‌های فرسودی، استیجاری و ساخت واحدهای مسکونی در سطح شهرهای استان است.

وی با بیان اینکه کار ساخت ۱۵ هزار و ۴۲۰ واحد تا کنون در استان ایلام در استان آغاز شده است، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و پیشرفتی که پروژه‌های مسکن ملی در استان داشته اند انتظار می رود که فاز اول این پروژه‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه شهرهای استان نیاز به تامین زمین برای ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد داریم، ابراز کرد: در استان ظرفیت ۱۹ هزار واحد زمین برای اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن تامین شده اما این بدان معنا نیست که در شهر ایلام زمین کمبود نداریم.

دوستی یادآور شد: در شهری مانند دهلران که سهمیه آن یک هزار و ۱۵۳ واحد است ما می توانیم کار ساخت بیش از ۳ هزار واحد مسکونی را شروع کنیم و در شهر مهران نیز که سهمیه آن ۶۰۷ واحد است کار ساخت یک هزار و ۱۲۰ واحد را در برنامه را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه تا کنون در شهرستان دهلران ۶۵۰ قطعه زمین و در مهران ۴۲۰ قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی واگذار شده است، گفت: در حوزه طرح جوانی جمعیت نیز در مهران ۷۰۰ قطعه زمین، در دهلران ۲۶۰ قطعه و در شهر ایلام نیز کار ساخت تعدادی از واحدها شروع شده و تعدادی نیز در حال رایزنی با مالکان زمین برای تامین زمین هستیم که بعد از تفاهم بتوانیم زمین مورد نیاز را در اختیار مشمولان این طرح قرار دهیم.

مسکن خبرنگاران نیازمند تامین زمین است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در ادامه نیز با اشاره به مسکن خبرنگاران در طرح ملی نهضت مسکن، ابراز کرد: در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شده است که افراد واجد شرایط عضو صندوق هنرمندان این استان معرفی شده، جلسات هماهنگی برگزار و ساماندهی مورد نیاز بر اساس دستورالعمل ابلاغی و تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی در خصوص تامین زمین انجام شود.

دوستی یادآور شد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی انجام شده بایستی فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورتی که زمینی در اختیار دارند برای تامین مسکن خبرنگاران به طرح ملی نهضت مسکن اختصاص دهند تا روند اجرایی کار انجام شود.

وی تصریح کرد: بعد از ساماندهی افراد واجد شرایط در حوزه مسکن خبرنگاران، در شهر و شهرهایی که زمین وجود داشته باشند قطعا این قشر در اولویت واگذاری قرار خواهند گرفت اما کلیه پروژه های طرح ملی نهضت مسکن تا زمانی که از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخودرار نباشند امکان جابجایی در واگذاری ها وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه در حوزه پروژه‌های بازآفرینی شهری اقدامات خوبی در استان انجام شده است، ابراز کرد: در شهر ایلام، پارک هفتم تیر، مرکز جامع آسیب دیدگان ، مرکز بهداشتی محله بانبرز، کانال دفع آبهای سطحی در محله بانبرز، پایگاه جامع خدمات اجتماعی در بانبرز پارک ارغوان و یک سالن ورزشی در خیابات بعثت ایلام، پارک سبزی آباد، کتابخانه بانبرز و پروژه‌های دیگری هم از جمله برج هنر شهر ایلام در دست اقدام است که امید است تامین اعتبار شود.

دوستی افزود: در راستای اجرای بند(ک) قانون بودجه ۱۴۰۱ و ماده واحده بند(م) قانون بودجه ۱۴۰۲ در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی تا کنون برای افرادی که مراجعه کردند تشکیل پرونده شده است، بر این اساس یک هزار و ۷۲۰ نفر تا کنون مراجعه کرده، ۱۱۰ نفر پرونده تکمیل و ۸۰۰ فقره هم انعقاد قرار داد شده و ۳۶۰ فقره هم انتقال سند انجام شده است.

وی با اشاره به تفاهم وزارت راه و شهرسازی با دیگر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یادآور شد: در استان ایلام هم یک تفاهم‌نامه با راه و شهرسازی و دانشگاه ایلام برای اختصاص زمین به وسعت ۲.۴ هکتار در شهر چوار در خصوص طرح ملی نهضت مسکن با ثبت نام کارکنان و اساتید دانشگاه انجام شده که طراحی آن، به صورت سه طبقه و پارکینک به تعداد ۲۵۰ واحد خواهد بود و اگر بعد از کارکنان و اساتید دانشگاه، زمین مازادی در این پروژه باقی بماند در اختیار سایر اقشار در طرح ملی نهضت مسکن قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به افزایش پدیده زمین خواری توام با افزایش قیمت زمین در کشور و به تبع در استان ایلام، اظهار کرد: در استان تعداد ۷۴ مورد رفع تصرف زمین به مساحت سه هکتار انجام شده و برای ۳۵ نفر هم که متصرف این زمین‌ها بوده‌اند، پرونده قضایی تشکیل شده که با حضور مقامات قضایی، دادستان و معاونین دادستان ۳۵ مورد در شهر ایلام نیز رفع تصرف شده است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار