به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد خجسته و فرخنده حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها همایشی با حضور بانوان شاغل در دادگستری استان و سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فتح استان کهکیلویه و بویراحمد در دادگستری استان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 06 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان ، در این همایش جمعی از مادران و همسران شهداء و خانواده‌های آنان حضور داشتند.

دکتر محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان در سخنانی به همین مناسبت، مطالبی را برای حاضران بیان کردند.

دکتر افراسیاب با اظهار اینکه اساساً فلسفه خلقت عالم هستی، معصومین سلام الله علیهم هستند و نقش بسیار ارزنده‌ای دارند.

رئیس کل دادگستری استان با ذکر حدیثی از پیامبر در خصوص اوامر حضرت فاطمه زهرا (س) که جبرئیل آن‌ها را امر کرده، افزود: اساساً رابط و اتصال بین عالم ملکوت و عالم مادی کسی جز فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها نیست.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا یکی از دلایل خلقت عالم هستی است. اما آیا وجود این کوثر عظیم فقط برای شعار است، یا در دنیای امروز می‌توانیم از این کوثر عظیم و دریای بی‌نهایت اخلاق، بهره‌مند شویم.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه در دنیای امروز پیشرفت تکنولوژی‌ها به روز و ثانیه و لحظه‌ای است، بیان داشت: الان مثل زمان‌های سابق نیست که فرهنگ و رواج فرهنگ، زمان بر باشد نقش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها در تقابل فرهنگ اسلامی با فرهنگ برگرفته از لیبرالیسم غرب و در فرهنگ اخلاقی برگرفته از مکتب تفکرات ماکیاولیستی کجاست؟

وی افزود: در این برهنگی اخلاقی که نحله‌های سیاسی یکی پس از دیگری شکل می‌گیرد و نگاه به زن، یک نگاه کالا گونه است یعنی در این جهان مدعی حقوق بشر، نقشی که در معادلات سیاسی و اقتصادی ایفا می‌کند نقشی که داشته، یک نقش کالاست.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در کمپانی‌های بزرگ اقتصادی به زن به عنوان یک متاع نگاه می‌شود، تصریح کرد: در نتیجه تفکرات سیاسی یا فرهنگی یکی پس از دیگری شکل می‌گیرد. مکتب‌های تحت عناوین؛ نهلیسم، فمینیسم، سکولاریسم و پلورالیسم دینی، که بیایند ارزش‌ها و گزاره‌های دینی را از سیاست جدا کنند و هرجاحربه دین حاکم شد بگویند که نظام سیاسی ما از نظام دینی جداست.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که اضلاع هندسی سیاسی عالم در حال تغییر است، گفت: در این هندسه سیاسی سه ضلع در حال شکل‌گیری و یا شکل گرفته است. یکی تفکرات سیاسی ناشی از لیبرالیسم غرب است که برهنگی اخلاقی شعار اصلی آن است و اظهار می‌دارند برای برای زن محدودیت ایجاد نکنید، زن آزاد است و خودش برای اعم از آزادی تن، آزادی حریم سیاسی و خصوصی فکر کند و تصمیم بگیرد.

دکتر افراسیاب در ادامه افزود: تفکرات در مقابل سیاسی ناشی از لیبرالیسم غرب تفکر شرقی است، که در میدان نسخه‌ای آنچنانی ندارند و برگرفته از یک نظام اختلاطی و مختلط است که منشاء اختلاف شان، فقط تفکرات اقتصادی است.

وی به نقش جمهوری اسلامی ایران و ضلع سوم این هندسه مهندسی سیاسی جهان اشاره کرد و اظهار کرد: نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از نظام اخلاق فرهنگی فاطمی است ضلع سوم این تفکرات است، و الان خودش را در تمام معادلات سیاسی عالم نشان می‌دهد. اگر ما بخواهیم در مقابل فرهنگ مدرنیته یعنی ترویج بی اخلاقی مقابله کنیم، در جامعه اسلامی راه و چاره‌ای جز ترویج نسخه شفابخش فرهنگ فاطمی، راهکاری وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه عصر امروز، عصر کوانتوم، هوش مصنوعی و فضای سایبر است و الگوریتمی است که تمام ذهن و تفکر انسان را تسخیر کرده و رهبران فرهنگی جامعه باید بیشتر هوشیار باشند، ابراز کرد: راه مبارزه با فرهنگ غرب تنها فرهنگ فاطمی است، و والدین اگر یک لحظه غفلت کنند، پارامتر‌های تهدید کننده ذهن بچه‌های ما را ۲۴ ساعته از دستمان می‌گیرند و در این رادیکال ایجاد شده برگرفته از فرهنگ غرب، تنها فرهنگ فاطمی است و آن اخلاق و منش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست.

قاضی القضات دادگستری استان با اظهار اینکه در حیات الگوی جهان، حضرت فاطمه زهرا (س) سه مؤلفه نهفته است، عنوان کرد: همه‌ی این مؤلفه‌ها برای ما درس است. برخورد با همسر، تنظیم رابطه خانوادگی با همسر یک رابطه بسیار عمیق و محبت آمیز هست مؤلفه‌ی دوم در رابطه با تربیت فرزندانی است که این حضرت تربیت کرده چه کسانی هستند که معادلات عالم و اساساً تمام سرنوشت ما به دست حضرت فاطمه زهرا (س) و امام حسین (ع) گره خورده است.

وی افزود: امروز در این عصر غیبت مهدی فاطمه (عج) منتظر کارکرد و رفتار ما و اصلاح جامعه است. زود نبازیم و با شعار‌های عوام فریبانه فرهنگ غرب که ترویج بی بند باری و خودباختگی فرهنگی را به جامعه ما تزریق و رصد می‌کنند باید مراقبت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد حضور حضرت زهرا را در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی ضلع سوم این مؤلفه‌ها بیان کرد و گفت: حرکات و سکنات حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) در شناسایی مقام امامت، دفاع از مقام ولایت و مظلومیت حضرت علی علیه السلام بود که حضرت فاطمه زهرا (س) یک نقش تاریخی ایفا کردند و این این‌ها باید برای خواهران ما الگو و درس باشد.

وی در پایان گفت: جهان به این نتیجه می‌رسد که باید از نسخه‌هایی که برای زن نوشته شده و به عنوان کالا به زن نگاه می‌شود، گذر کنند و جایگاه ویژه‌ای برای زن ترسیم شود و این نسخه همان است که در فرهنگ اصیل اسلامی ما نهفته است.

در ادامه این آیین امیرحسین یوسفی معاون فرهنگی سازمان بسیج حقوق دانان کشور با اشاره به الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) گفت: جا دارد که ما حتماً در تمام مراحل زندگی، حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خودمان قرار بدهیم و ان شاء الله در این مسیر قرار بگیریم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج حقوق دانان کشور ادامه داد: دهه بصیرت، یوم الله ۹ دی (روز بصیرت و میثاق با ولایت) را هیچ وقت نباید فراموش کنیم، ۹ دی نماد ولایت مداری، مردمی بودن انقلاب، تبلور مردم سالاری دینی و شکست فتنه‌های دشمن بود.

وی ضمن عرض گرامیداشت هفته مقاومت و یاد و خاطره سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: بسیج حقوق دانان به عنوان یک مجموعه فراگیر، پویا و متشکل از حقوق دانان انقلابی، مؤمن، دلسوز و پیگیر در عرصه‌های حقوقی قضایی، به دنبال کامل سازی دستگاه‌های حقوقی قضایی در داخل کشور و دفاع از انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین المللی است. امروز در کهگیلویه و بویراحمد می‌بینیم همه جا بسیجیان حقوق دان در حال خدمت هستند.

امیرحسین یوسفی بیان داشت: بسیج خادم و مدافع حقوق ملت است، دشمن از انقلاب اسلامی ناراحت است. بهترین مشارکت، حضور حداکثری در انتخابات است.

در این نشست قنبری رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان گفت: حضرت فاطمه (س) با عمر کوتاهی که داشت در سنین ۱۸ سالگی به مرتبه‌ای از معنویت رسید که از تمام انبیای الهی بالاتر بود.



رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان افزود: مجلس بسیار باشکوه و از لحاظ معنوی با عظمت است، فضیلت خانواده‌های معظم شهداء از لحاظ عظمت، بلافاصله پشت سرِ فضیلت شهداست و نقش این خانواده‌های عزیز در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی فراموش نشدنی است.

وی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی همه مردم و بانوان ایران اسلامی باید باشد ان شاء الله که در تمام امور ایشان را به عنوان یک سرلوحه مد نظر قرار بدهیم.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان ادامه داد: مرکز وکلای قوه قضائیه استان به مناسبت ولادت فرخنده حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خدمات مشاوره حقوقی به صورت کاملاً رایگان و وکالت معاضدتی به مدت یک هفته به خانواده‌های معظم شهدا به ویژه مادران، همسران و دختران شهدای عزیزمان در مرکز وکلای قوه قضائیه استان، ارائه می‌نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار