مدیرکل میراث فرهنگی گیلان
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اقتصادی کردن ساختمان‌های تاریخی را از جمله مشوق‌های لازم برای مالکان بناهای تاریخی دانست و گفت: چنانچه مالکان تمایل به تغییر کاربری بناهای تاریخی خود داشته باشند، تسریع و تسهیل امور در دستورکار قرار خواهد گرفت و همکاری‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 07 January 2024

ولی جهانی امروز در گفتگوباخبرنگارتابناک گیلان از استقبال مردم این استان در مرمت و حفظ بناهای تاریخی خصوصی خبر داد و اظهار کرد: اگرچه شناسایی، حفظ و احیای آثاری همچون بناهای تاریخی وظیفه‌ ذاتی وزارت میراث‌ فرهنگی و زیرمجموعه‌های آن است، اما به واقع صیانت و پاسداشت میراث‌فرهنگی ارزشمند بر همگان فرض است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان اینکه مردم نسبت به حفظ آثار تاریخی دغدغه‌مند هستند، افزود: در چند سال اخیر شهروندان با علم و آگاهی به اهمیت ساختمان‌های تاریخی، خود به میراث‌ فرهنگی مراجعه کرده تا چگونگی مراقبت و مرمت آثار تاریخی را دریافت و مطابق ضوابط فنی مورد تأیید اداره‌کل اقدام کنند.

وی با اشاره به مراجعه شهروندی از شهر بندرانزلی به منظور مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی خویش بیان کرد: این درخواست مورد بازدید و بررسی کارشناسان قرار گرفت تا بر اساس معیارهای منطبق با حوزه میراث ‌فرهنگی اهتمام لازم صورت پذیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان میراث فاخر فرهنگی را امانت نیاکان دانست و گفت: این میراث کهن با مراقبت و امانت داری، باید سالم به نسل آینده واگذار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار