فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :
تابناک هرمزگان- فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات دفاعی به‌شکل مطلوب و ایده‌آل می‌رسیم ما برای شکست نخوردن تلاش نمی‌کنیم برای شکست دادن دشمنان قدرت‌سازی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 06 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین الحاق ناو شهید ابومهدی و 100 شناور موشک‌انداز به نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: در شکل مطلوب و مناسب نقطه محوری و کانونی قدرت ما به‌شکل شکست دادن دشمن است ما برای شکست نخوردن تلاش نمی‌کنیم برای شکست دادن دشمنان قدرت‌سازی می‌کنیم.

وی افزود: این واقعیت در قلب و ذهن فرماندهان و رزمندگان ما جلوه‌ای قدرتمند و انگیزه‌ای حرکت‌آفرین ایجاد کرده و در واقعیت صحنه و طراحی سامانه‌ها و در گسترش کمّی و کیفی تجهیزات و طراحی صحنه در طراحی سامانه‌ها در گسترش کیفی و کمّی تجهیزات در طراحی راهبردهای تهاجمی و دفاعی و ساخت اصول و دکترین نظامی و در شکل هندسی و قابلیت‌های فنی و فناورانه سامانه‌های ما همه این حقیقت به یک هویت مجسم تبدیل شده است.

سردار سلامی گفت: ما امروز با ورود این سامانه‌های جدید رخسار و سیمای نوینی از مدرن‌تر شدن قدرت دریایی سپاه را می‌بینیم، اساس کار ما بر دو حقیقت استوار است؛ یکم، تأثیر اصول دکترینی بر توسعه قدرت و دوم، تأثیر راهبردها بر گسترش قدرت است این گسترش محصول تلاقی دکترین دفاع دریایی ما و راهبرد دفاع دریایی ماست.

وی تصریح کرد: در توسعه دکترین معتقدیم صحنه جنگ را ما باید تعیین کنیم چرا که دریا یک محیط سیال است و هر کسی بتواند در هر نقطه‌ای از دریا موقعیت نبرد را انتخاب کند ابتکار عمل در دست اوست، بنابراین ما بر امتداددهی و انبساط قدرت در اعماق دریاهای آزاد فکر می‌کنیم. 

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی ما باید قادر باشد نیروی دشمن را هر جا ایستاده به او دست یابد و نبرد نزدیک در دوردست را با دشمن اجرا کند.

وی تأکید کرد: ما ضعف‌های دشمن را می‌شناسیم بسیاری از این ضعف‌ها ذاتی هستند و جبران‌پذیر نیستند و دشمن نمی‌تواند این ضعفها را از جمله عظیم‌الجثه بودن و کم‌تحرک بودن را جبران کند.

سردار سلامی گفت: بخشی از قدرت دریایی ما ناشی از میل به غلبه به ضعفهای دشمن در گسترش قدرت مرتبط است که این از شکل عملیاتی توسط مهندسان و دانشمندان به اشکال فنی و هندسی و سیستم‌ها و سامانه‌ها تبدیل می‌شود، این یعنی تبدیل تفکر و اندیشه دفاعی از میدان به کارخانه و عرصه طراحی انجام می‌شود تا ما بر اساس یک منطق دقیق بتوانیم توسعه قدرت را پیاده‌سازی کنیم، بنابراین در عقبه این قدرتی که می‌بینید جریان وسیعی از اندیشه و تفکر نوآورانه وجود دارد. 

وی اضافه کرد: ما اصول دیگری هم داریم که آن هم اصل خوداتکایی نیروی دریایی در نبرد است، نیروی دریایی در دریا یک نبرد کامل را اجرا می‌کند، یعنی یک سامانه کامل است و استقلال رزمی در هر سطحی از نیروی دریایی وجود دارد.

انتهای پیام//

برچسب ها: سلامی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار