بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا روی عدد ۱۳۵ قرار گرفته و وضعیت هوا نارنجی است.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 09 January 2024

به گزارش تابناک تهران، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر، روی عدد ۱۳۵ قرار گرفته و وضعیت هوای تهران در شرایط نارنجی و هوا برای گروه‌های حساس آلوده است. همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین روی عدد ۱۰۹ قرار گرفته بود و هوا وضعیت برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

تهران از ابتدای سال ۹ روز هوای پاک، ۱۹۲ روز هوای قابل قبول، ۸۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۱۱ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۲ روز هوای پاک، ۱۴۹ روز هوای قابل قبول، ۱۱۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۲۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک داشته است.

سنجش کیفیت هوا امروز «سه‌شنبه نوزدهم دی ماه 1402» در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۷۰، امام خمینی با شاخص ۱۵۸، باقرشهر با شاخص ۱۹۶، پارک رازی با شاخص ۱۵۲، پاکدشت با شاخص ۱۵۲، پیشوا با شاخص ۱۵۴، دانشگاه تهران با شاخص ۱۶۶، سلامت با شاخص ۱۵۹، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۷۱، قرچک با شاخص ۱۷۵، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۳ و ورامین با شاخص ۱۷۹، در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۲۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۱۵، چشمه با شاخص ۱۰۳، شهریار با شاخص ۱۴۱، ملارد با شاخص ۱۴۲، در وضعیت هوای ناسالم برای گروهای حساس (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۳، رباط‌کریم با شاخص ۸۱، ژئوفیزیک با شاخص ۷۲، علم و صنعت با شاخص ۶۷، قدس با شاخص ۸۳، لواسانات با شاخص ۵۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه آتی‌ساز با شاخص ۳۳ و دماوند با شاخص ۴۰، در شرایط پاک (سبز) است.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های بهارستان، شادآباد منطقه ۱۸، شهرداری منطقه ۱۹، میدان فتح منطقه ۹، پیروزی منطقه ۱۳، تربیت مدرس منطقه ۶، ستاد بحران منطقه ۷، شهرداری منطقه دو، شهرداری منطقه چهار، شهرداری منطقه ۲۱، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴، اقدسیه منطقه یک، پردیس، پونک، شریف منطقه دو، شهرری منطقه ۲۰، شهرداری منطقه ۱۱، گلبرگ منطقه هشت، مسعودیه منطقه ۱۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۴، فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

افزایش آلودگی هوا و آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

سازمان هواشناسی کشور از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی طی روز جاری و ورود سامانه بارشی از عصر امروز «سه‌شنبه نوزدهم دی ماه 1402» خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است که با توجه به پایداری و سکون هوا شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی فراهم است.

از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق بارش باران و برف روی می‌دهد.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار سطح زرد از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد شدید موقت، در نواحی کوهستانی کولاک برف، کاهش نسبی دما و در مناطق گرمسیر رعدوبرق از عصر امروز سه‌شنبه تا شنبه (۱۹ تا ۲۳ دی) خبر داد.

حاکمیت این شرایط جوی امروز در نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، چهارشنبه در گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین و مناطق شمالی استان‌های البرز، تهران، همدان، ایلام و لرستان، پنجشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان، شمال و غرب اصفهان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، غرب و شمال چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی، جمعه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، لرستان، شمال بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، قزوین، قم، البرز و تهران و شنبه در گیلان، غرب مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام و شمال لرستان پیش‌بینی می‌شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار