سخنگوی شورای نگهبان در نشست با اصحاب رسانه از موافقت شورای نگهبان با متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ 14 January 2024

به گزارش تابناک قم، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در نشستی که صبح امروز (یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲) با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشت به تشریح بررسی برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و چند مصوبه دیگر در شورای نگهبان پرداخت و به سوالات خبرنگاران در خصوص این مصوبات و انتخابات پاسخ داد.

وی ابتدا گفت: لایحه برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در جلسات متعدد شورای نگهبان بررسی شد که ۲۸۰ صفحه بود و نسبت‌به برنامه قبلی حدود ۱۰۰ صفحه بیشتر بود. برای بررسی این لایحه میزبان رئیس‌جمهور و رئیس مجلس، تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه و تعدادی از مسئولان عالی قضایی، وزرا و معاونین رئیس جمهور در صحن شورای نگهبان بودیم که نکات خودشان را بیان کردند.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: این لایحه ابهامات، ایرادات و تذکرهایی را به دنبال داشت. شورای نگهبان عمدتا با اصل احکام مشکلی نداشت ولی نسبت‌ به اجزاء قیودی باید ذکر می‌شد و نکاتی باید در مصوبات پیش‌بینی می‌شد لذا با تأکید براین‌که اصل موضوع مورد پذیرش است ولی نسبت‌به اجزاء آن ابهامات و اشکالاتی مطرح شد که ان‌شاءالله با اصلاحاتی که مجلس انجام می‌دهد این مصوبه کامل و به قانون تبدیل شود.

موافقت با متناسب سازی حقوق بازنشستگان

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در ادامه نشست خبری خود از موافقت شورای نگهبان با متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

وی در همین رابطه عنوان کرد: حکم برنامه هفتم درخصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ترتیباتی که در این قانون پیش‌بینی‌شده باید عرض کنم که خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و ظرف ۳ سال یعنی تا پایان سال سوم، بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان را ان‌شاءالله دریافت کنند.

برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها بنا به پیشنهاد وزارت کشور خبر داد.

وی گفت: در این مدت جلسات متعددی با وزارت کشور در خصوص انتخابات الکترونیک داشتیم که این جلسات در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی برگزار شد که بعضی از جلسات در صحن هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات برگزار شد. تاکید ما همواره بر رعایت قانون و پاسداری از رأی و اراده مردم در این مدت بوده‌ است.

 طحان نظیف بیان داشت: وزارت کشور پیشنهاداتی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی از حوزه‌ها داشتند که باید عرض کنم در شورای نگهبان این موضوع مطرح شد و شورای نگهبان در جلسه اخیر خود با پیشنهاد وزارت کشور مبنی‌بر برگزاری انتخابات الکترونیک در چارچوب مشخص‌شده در ماده ۱۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار