رئیس آموزش و پرورش بانه گفت: سرانه فضای آموزشی در این شهرستان ۲.۸ مترمربع است که به نسبت میانگین استان و کشور پایین است و در شرایط بحرانی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 18 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، اقبال صالحی رئیس آموزش و پرورش بانه عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه اظهار داشت: به مناسبت یکصدمین سال فعالیت آموزش و پرورش در بانه موزه آموزش و پرورش در ساختمان مجاور اداره راه‌اندازی می‌شود و آثار معلمان در یکصد سال گذشته در این موزه به نمایش گذشته می‌شود.

وی همچنین از برگزاری همایش گرامیداشت یکصدمین سال فعالیت آموزش و پرورش در بانه خبر داد و اظهار داشت: ‌اکنون در حال تدوین اولویت‌های این همایش هستیم.

وی ادامه داد: نخستین جشنواره موسیقی دانش‌آموزی کردستان که یکی از ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین است، با عنوان ژنیار با مدیریت آموزش و پرورش و شورای جوانان برگزار می‌شود.

صالحی با بیان اینکه در ۲۸۹ واحد آموزشی شهرستان بانه ۳۶ هزار و ۲۳۲ نفر دانش آموز تحصیل می‌کنند، گفت: سه هزار نفر نیز در واحدهای پیش دبستانی تحصیل می‌کنند که به لحاظ جمعیت دانش‌آموزی بانه چهارمین شهرستان استان است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی در شهر بانه ساکن هستند و حدود ۲۰ درصد هم در روستاها تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بانه اظهار داشت: ۶۱ یک درصد جمعیت دانش‌آموزی در دوره ابتدایی، ۲۴ درصد در دوره متوسط اول و بیش از ۱۴ درصد نیز در دوره متوسط دوم، فنی و حرفه ای و کار دانش مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به بحران کمبود نیروی انسانی گفت: یک هزار و ۹۴۵ نفر نیروی شاغل در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند که در نسبت معلم به دانش‌آموز در بدترین وضعیت قرار داریم و برای جبران کمبود نیروی انسانی هشت هزار و۹۳۷ ساعت اضافه تدریس برای معلمان، نیروهای خرید خدمات و همکاران بازنشسته تعریف شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بانه با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی بانه در وضعیت قرمز قرار دارد افزود: سرانه فضای آموزشی شهرستان ۲.۸ مترمربع است که به نسبت میانگین استان و کشور خیلی پایین است و در شرایط بحرانی قرار دارد.

وی اظهار داشت: در سه سال اخیر با همت مجمع خیرین شهرستان بانه و اداره نوسازی مدارس ۸۰ کلاس درس و ۲۰ واحد آموزشی کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری رسید که در آغاز سال تحصیلی ۶۱ کلاس درس به بهره‌برداری رسید.

صالحی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای اجرای پروژه‌های آموزشی اختصاص داده شد، افزود: ۲۵ پروژه آموزشی و یک سالن ورزشی کلنگ‌زنی شده که تلاش می‌شود تعدادی از این پروژه‌ها سال آینده به بهره‌برداری برسد.

در پایان این جلسه از هنرجویان برتر رشته‌های تعمیر موتور، برق خودرو و حسابداری که مقام دوم المپیاد هنرجویی شایستگی محور در استان را کسب کردند تقدیر شد و همچنین از ۲ نفر از هنرجویان موثر در کسب این رتبه و مدیران هنرستان‌های شهید سلیمان خاطر و کار و دانش آینده‌سازان شهرستان بانه تقدیر کردند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار