استاندار مرکزی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به مقوله تحقیق و توسعه ویژه است، گفت: توجه به ظرفیت‌های فناوری‌های نوین و پژوهش نقطه قوت برنامه هفتم توسعه است
کد خبر: ۱۱۵۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 24 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از واحدهای برتر تحقیق و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: راه حل خام فروشی انواع محصولات, تحقیق و پژوهش است که در این راستا توجه به نگاه فناورانه و عملیاتی کردن راهبردهای مقام معظم رهبری در اقتصاد دانش بنیان، ضروری است.

استاندار مرکزی با تاکید بر تعامل بین محققان و پژوهشگران توسعه استان مرکزی با بخش دولتی و دانشگاه‌ها گفت: تحقق این مهم موجب دستیابی به جایگاه‌های بالاتری در حوزه‌های مهمی مانند اقتصادی می‌شود.

وی گفت: مواجه دنیا با عدم قطعیت در آینده‌ای نه چندان دور یعنی آینده غیرقابل پیش بینی و غیرقطعی است.

مخلص‌الائمه، عدم قطعیت در حوزه‌های راهبردی را شامل وضعیت، تأثیر و پاسخ بیان کرد و افزود: یکی از راهکارهای مهم در این زمینه تحقیق، توسعه و افزایش توان و قابلیت برای شرایط غیرقطعی پیش‌رو است.

استاندار مرکزی بیان کرد: عدم درک مناسب بنگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها از این وضعیت و نگاه سنتی به فعالیت‌های خود، آنها را با آسیب شدید مواجه می‌کند و مقابله با این آسیب، نیازمند تغییر راهبردی است.

مخلص الائمه گفت: برای تحقق تحقیق و توسعه به ظرفیت‌های مناسبی در قانون اشاره شده که باید دستور کار جامعه هدف قرار گیرد.

وی یادآور شد: درآمدهای مالیاتی استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون محقق شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک هم در ادامه این نشست گفت: ترغیب صنایع بزرگ استان مرکزی به تحقیق و توسعه امری ضروری است.

« ناصر بیکی» افزود: تحقیق و توسعه در ایجاد ایده‌های جدید و مبتکرانه، بهبود محصولات و ارایه محصولات جدیدتر نقش موثری دارد.

وی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته تحقیق برای بهبود کسب و کار مورد توجه جدی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک ادامه داد: نوآوری نیاز به برنامه دارد و تحقیق و توسعه ارتباط تنگاتنگی با نوآوری دارد.

بیکی اظهار کرد: ایجاد مدرسه کسب و کار در دستور کار قرار دارد و مدرسه صادرات و واردات نیز با جدیت دنبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار