تابناک هرمزگان- مرکز نیکوکاری خانه امید قشم به عنوان یکی از موسسات خیریه برتر در مراسم تجلیل از موسسات خیریه و تشکل‌های مردمی استان هرمزگان معرفی و تجلیل شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ 25 January 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان از قشم// فاطمه پیوسی، مدیرعامل مرکز نیکوکاری خانه امید قشم ضمن تشریح عملکرد این مرکز گفت: ما پیش از راه‌اندازی خانه امید قشم کارهای عام المنفعه انجام می‌دادیم اما سازمان‌دهی شده نبود که خوشبختانه توفیق این را داشتیم که در سال ۱۴۰۰ این مرکز را ثبت کردیم.

وی افزود: با حمایت‌های مسئولان و روسای کمیته امداد شهرستان قشم در ادوار متخلف فعالیت خود را به صورت منسجم‌تر و منظم‌تر پیش بردیم.

پیوسی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه وجود رابطه مرکز نیکوکاری خانه امید قشم با خیرین باعث شد تا طرح‌ها و برنامه‌های این مرکز با حمایت بازاریان و خیرین جزیره قشم به بهترین نحو اجرا شود.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری خانه امید قشم در ادامه بیان داشت: کسانی که مرکز نیکوکاری خانه امید قشم به آن‌ها کمک می‌کند عمدتا کودکان و زنان هستند و خوشبختانه لطف خدا و حمایت خیرین و اعتماد مردم به این مرکز فوق‌العاده بوده است.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز با همکاری رستوران و مجتمع تجای قصر درگهان بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم پخت و توزیع شد.

مدیر مرکز نیکوکاری خانه امید قشم عنوان ساخت: در سیل شرق هرمزگان با حمایت خیرین و فراخوان مرکز خانه امید این مرکز توانست دو محموله به این منطقه ارسال کند.

وی اضافه کرد: مرکز نیکوکاری خانه امید قشم در تمام شهرستان قشم و مناطق محروم استان هرمزگان فعالیت دارد و کارهای فرهنگی این مرکز خصوصا در بحث آموزش شامل آموزش مهارت‌های زندگی برای خانواده‌های کم برخوردار و زنان بی‌سرپرست شهرستان قشم بوده‌است.

پیوسی اظهار کرد: این مرکز علاوه بر شهرستان قشم در دیگر مناطق استان هرمزگان مانند شهرستان جاسک نیز خدمات‌رسانی انجام داده‌است و با همکاری خیرین در سه روستا حفر چاه و نصب لوله آب و تامین مخزن دو هزار لیتری و همچنین اهدای لوازم تحریر به دانش‌آموزان کم برخوردار در منطقه جاسک انجام شده‌است.

وی افزود: در تامین لباس عید فطر نیز ۱۰۰ کارت خرید به خانواده‌ها کم برخوردار اهدا شد.

مدیر مرکز نیکوکاری خانه امید قشم در ادامه گقت: با همکاری شرکت آرام شناور کیان قشم در اقدامی خلاقانه تور سفر دریایی قشم_کیش را برگزار کرد که درآمد حاصل از این رویداد صرف بیماران تحت پوشش مرکز نیکوکاری شد.

وی اضافه کرد: در بحث قربانی هم میان ۷۰۰ خانوار گوشت قربانی توزیع شد و در بحث وسایل سرمایشی سالانه بیش از ۵۰ کولر خرید و تعمیر شده‌‌است.

پیوسی عنوان کرد: در بحث خرید لوازم تحریر و بسته‌های حمایتی برای مناطق کم‌برخوردار استان و برگزاری مسابقات فوتبال در رده‌های نوجوانان و نونهالان نیز از دیگر اقدامات خانه امید قشم بوده‌است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه شترسواری با حضور جواد خیابانی در روستای کورزین، ایجاد پایگاه‌های امدادرسانی در زمان زلزله سایه‌خوش و خوی، اهدای پکیج‌های غذایی و کمک‌های امدادی به این روستا نیز از دیگر اقدامات این مرکز بوده‌است.

فاطمه پیوسی در پایان گفت: این موارد گوشه ایی از اقدامات دوسالانه تیم اجرایی مرکز نیکوکاری خانه امید قشم بود و تمام این اتفاقات رقم نمی خورد جز با حمایت های حامیان این مرکز که با نگاه خیرخواهانه خود یک به یک این اقدامات را رقم زدند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار