رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد : ۴۸ درصد تصادفات مربوط به واژگونی و خروج خودرو از جاده، ۴۷ درصد تصادف خودرو با خودرو و پنج درصد مربوط به تصادفات خودرو با عابر پیاده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ 27 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ حسین دانایار در نشست شورای راهبری تصادفات با اشاره به اینکه کل راه‌های پلیس راه استان ۶ هزار و ۳۵ کیلومتر است، گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۷۵ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۷۹ نفر بود کاهش ۲ درصدی را نشان می‌دهد، اما تصادفات جرحی و تصادفات منجر به خسارت افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اکثر تصادفات مربوط به پروژه‌هایی است که نیمه کاره رها شده گفت: ۵۸ نفر از فوتی‌ها مربوط به جاده یاسوج_ اصفهان است که ۲۴ درصد حوادث رانندگی را تشکیل می‌دهد.

این مسوول بیان کرد: بالغ بر ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت طی سه سال گذشته در ۱۰ نقطه حادثه خیز اصفهان (پل بزرگ تنگ سریز)، کمربندی یاسوج، محور یاسوج_ اصفهان، محور بابامیدان (پیچ تنگ کناره)، محور بابامیدان (تونل گل زردی)، محور بابامیدان (محدوده پل تنگاری تا دو راهی سپیدار، پیچ چشمه پلنگی)، محور اصفهان (ابتدای تقاطع کریک)، محور اصفهان (زیرگذر و رو گذر گندی خوری)، دهدشت (محور طولیان و محدوده روستای سمغان)، و کمربندی گچساران بوده که رفع نقاط حادثه‌خیز مورد تاکید است.

دانایار عنوان کرد: ۴۸ درصد تصادفات مربوط به واژگونی و خروج خودرو از جاده، ۴۷ درصد تصادف خودرو با خودرو و پنج درصد مربوط به تصادفات خودرو با عابر پیاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار