از ساعت 2 بامداد امروز یک دستگاه مینی‌بوس حامل اهالی دهستان موگویی در تنگه تهلستان گرفتار شده و با وجود تماس و پیگیری‌های متعدد مردم و خبرنگار فارس در منطقه، کسی از مسؤولان استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ پاسخگو نبوده است.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 08 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، از ساعت ۲ بامداد امروز یک دستگاه مینی‌بوس حامل اهالی دهستان موگویی در تنگه تهلستان گرفتار شده است.

این مینی‌بوس حامل 3 کودک، 5 زن و 4 مرد است که حالا 12 مسافر آن، بیش از 18 ساعت در تنگه تهلستان گرفتار شده‌اند؛ «دو مرد از مسافران گرفتار در راه، با بیماری فشار خون دست و پنجه نرم می‌کنند و برای مداوا به چلگرد می‌رفتند.»

مدیرکل هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری، در گفتگو با خبرنگار فارس، وعده‌ای مبنی بر اعزام تیم امدادی برای نجات این مسافران داده؛ این در حالی است که مردم می‌گویند «ساعت‌هاست با بخشدار و فرماندار تماس می‌گیرند اما این مسئولان پاسخ‌گو نیستند.»

محلی‌ها می‌گویند «در نبود مسؤولان و نیروهای امدادی، اهالی روستاهای اطراف با پای پیاده برای مسافران آب و غذا برده‌اند.»

خبرنگار فارس در این منطقه نیز تا 12 ساعت پس از گرفتاری مسافران، چندین بار با مسؤولان استانی چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ تماس گرفته است اما تا کنون کسی پاسخگوی این مشکل نبوده است؛ با این وجود همچنان پیگیر حل این مشکل از مقامات استانی و شهرستانی است.

 حوالی ساعت 18:30 دقیقه غلامی، مدیر کل راهداری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار فارس، از اعزام یک دستگاه لودر و یک دستگاه ماشین کمک دار به منطقه تنگستان برای امدادرسانی به این مسافران خبر داد؛ 16 ساعت پس از حادثه مسافران هنوز در منطقه چشم انتظار امداد هستند.

خبرنگار فارس در منطقه تهلستان، از رسیدن ماشین‌های امدادی به محل توقف مینی‌بوس و آغاز روند امداد و نجات در حوالی ساعت 20 خبر می‌دهد؛ بر این اساس وسیله نقلیه گرفتار در راه یدک‌کشی شده و مسافران به روستاهای اطراف منتقل خواهند شد.

به گزارش فارس، دهستان موگویی ۵ هزار نفر جمعیت دارد و هر ساله با اولین بارش برف جاده‌های ارتباطی این منطقه تا اواسط بهار سال آینده مسدود می‌شود اما با توجه به حجم کم بارش‌های سال جاری متاسفانه هنوز هیچ اقدامی برای بازگشایی راه‌های ارتباطی این دهستان در شهرستان کوهرنگ انجام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار