مدیرکل پست قم با اشاره به رشد ۶۰ درصدی ترافیک مرسولات اینترنتی از ابتدای سالجاری تا پایان دی‌ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل گفت: در این مدت ۶۵۰ هزار مرسوله وارده و صادره تجارت الکترونیک در پست استان جابه جا شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ 10 February 2024

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل باقری منش روز شنبه در گفت‌ و گویی بیان داشت: پست استان با عقد قراردادهای متعدد با واحدهای تجارت الکترونیک افزون بر رونق بخشیدن به کسب و کارهای الکترونیکی منجر به رونق کسب و کارهای خانگی و اشتغال‌ها بر پایه بستر اینترنت شده‌است.

وی یادآور شد: خوشبختانه پست استان با آمار کسب شده در بخش ترافیک و درآمدی، پیش‌بینی‌های تعیین شده توسط شرکت ملی پست برای این مجموعه را محقق کرد.

باقری‌منش همچنین افزود: این اداره‌کل در ماه گذشته رتبه دوم ارزیابی عملکرد بر اساس کارت امتیازی متوازن (BSC) که شامل وجوه مالی، مشتری مداری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری است را در بین ادارات کل پست استان‌ها کسب کرده‌است که امیدواریم با همت مستمر همکاران این جایگاه را حفظ و ارتقا دهیم.

وی همچنین گفت: پست استان با ارائه خدمات نوین پستی همچون احراز نشانی، تاییدیه کدپستی و دیگر موارد، گام‌های اساسی و موثری در تسهیل زندگی مردم برداشته است که با توجه به نگاه رو به جلوی این شرکت ، شاهد پیشرفت ۶۵ درصدی ترافیک این خدمات نیز هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نشانی اقامت مشتریان، برای بسیاری از ارگان‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد و از مخاطبان خود تاییدیه احراز نشانی اقامت را مطالبه می‌کنند؛ پست نیز این سرویس را اجرا نموده‌است و همه فرآیندهای مربوط به آن الکترونیکی بوده و مستند فیزیکی ارائه و یا اخذ نمی‌شود.

 

باقری‌منش از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه جی‌ نف به عنوان طرح شاخص استان خبر داد و گفت: اجرای این پروژه منجر به ایجاد جهشی بزرگ در نحوه خدمات دولت و هوشمندسازی و عدم نیاز به مراجعه حضوری همشهریان و دریافت خدمات مرتبط با تائیدیه کدپستی شده‌است‌.

وی یادآور شد: مردم می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی gnaf.post.ir بدون نیاز به مراجعه حضوری تاییدیه کدپستی مکانی خود را دریافت نمایند.

وی عنوان کرد: هم اینک در سطح استان ۱۲۴ واحد پستی در حوزه پست و ارسال و دریافت مرسوله‌های مردم فعال است که از این تعداد هفت دفتر پستی دولتی، ۸۰ دفتر پیشخوان و الباقی دفاتر آی سی تی روستایی هستند.

باقری‌منش گفت: ایجاد اشتغال و خلق فرصت‌های شغلی با واگذاری برخی خدمات اداره‌کل پست به بخش خصوصی از دیگر اقدام‌های پست استان در راستای امیدآفرینی بین جوانان است.

وی کسب رتبه دوم مرسولات نمایشگاه کتاب در کشور پس از تهران را از جمله افتخارات پست استان در سالجاری دانست و افزود: خوشبختانه در ایام نمایشگاه با بسیج کارمندان و اضافه نمودن شیفت‌های کاری با کمترین میزان شکایت و بیشترین رضایتمندی مرسولات حاوی کتاب را ارسال و توزیع کردیم.

وی همچنین با اشاره به توزیع بالغ بر ۶۰ هزار گذرنامه در ایام اربعین گفت: پست استان علاوه بر توزیع گذرنامه‌ها، با اعزام نماینده از کارکنان مجموعه به باجه‌های پست در کشور عراق و استقرار باجه سیار در مسیر جاماندگان پیاده‌روی اربعین خدمت رسانی شایسته‌ای به زائرین و دلدادگان اباعبدالله(ع) ارائه داد.

باقری‌منش در ادامه تاکید کرد: پست با تنوع خدمات و شبکه مویرگی توزیع بی‌نظیری که دارد نقش به سزایی در کاهش ترددهای مردمی، ترافیک‌های درون شهری و کاهش هزینه‌های مربوط به سفرهای درون شهری و برون شهری ایفا می‌کند که بدین منظور ارتقای زیرساخت‌های پستی برای افزایش کیفیت و سرعت مرسولات پستی در راستای جلب رضایت مردمی و کاهش معضلات جامعه شهری ضروری است.

وی گفت: هم اینک پروژه‌های توسعه ساختمان تجزیه و مبادلات قم و تکمیل و تجهیز مجموعه به منظور هوشمندسازی فرآیند پستی در حال انجام است و بدین منظور خواستار مساعدت و تامین اعتبار از محل اعتبارات استانی هستیم.

وی همچنین کسب رتبه عالی جشنواره شهید رجایی و کسب رتبه هشتم این جشنواره در بین دستگاه‌های اجرایی قم که با تلاش نیروهای متخصص و پرسنل دلسوز پست استان کسب شد را از افتخارات ارزشمند اخیر این اداره‌کل برشمرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار