معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با تأکید بر اینکه فضای حضور نامزدها در مساجد باز است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند، از راه‌اندازی سامانه مجلس شایسته جهت زمانبندی خودکار حضور نامزدها در مساجد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ 14 February 2024

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین امیرحسین احمدنیا امروز در جمع نامزدهای مجلس شورای اسلامی، به معرفی فعالیت‌های این مرکز و فعالیت‌های مساجد سه استان خراسان شمالی، مرکزی و جنوبی در ایام انتخابات یازدهم اسفند پرداخت.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از ابتدای امسال بر اهمیت انتخابات تأکید کرده‌اند، یعنی انتخابات امسال ویژه‌تر است، به چهار راهبرد مدنظر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: دو راهبرد مشارکت حداکثری و رقابت بین نامزدها، پیوند معناداری با مساجد دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه نعمت حضور در این مرکز از ابتدای آذر امسال، به توضیح فعالیت‌های این قرارگاه پرداخت و افزود: صفحه این قرارگاه و بسته محتوایی نعمت حضور، در سایت مسجدنا ایجاد شده و محتوایی ازجمله پاسخ به شبهات روز، متن منبر حضور حداکثری و بیش از 10 ساعت دوره آموزشی کنشگری انتخابات به‌صورت ویژه در اختیار ائمه جماعات استان‌های خراسان قرار گرفته است.

وی با تأکید بر استفاده از فضای مساجد و محلات با محوریت مساجد، گفت: چند ون انتخاباتی در سطح شهر تردد خواهند کرد که علاوه بر ارائه محتوای انتخاباتی، چند استاد هم در آن‌ها حاضر بوده و در مناطق پرتردد برنامه‌هایی مثل پاتوق گفت‌وگو، تریبون آزاد و پرسش‌ و پاسخ برگزار می‌کنند که نامزدها هم می‌توانند در این گفت‌وگوها شرکت کنند.

حجت‌الاسلام احمدنیا، فعالیت بعدی را اعزام سخنران و هادیان سیاسی به مساجد، عنوان کرد و گفت: 10 قسمت 30 دقیقه‌ای از برنامه گفت‌وگو محور همسنگرهای مسجدی ویژه این ایام در حال تولید است که از شبکه افق و شبکه‌های استانی سه استان خراسان پخش می‌شود؛ در این برنامه از حضور سخنرانان و نخبگان سیاسی کشوری استفاده شده که در فضای مجازی نیز منتشر خواهد شد.

وی افزود: تهیه و تدوین کتاب مجلس شایسته از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه بوده که نسخه‌ای از آن در اختیار نامزدها قرار خواهد گرفت و شامل بخش‌هایی مثل معرفی مجلس شورای اسلامی، ویژگی‌های نماینده شایسته از منظر امامین انقلاب و مرور سیاست‌های کلی نظام است که این سیاست‌ها مورد مطالبه شبکه مساجد از همه نمایندگان مجلس خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با تأکید بر اینکه فضای حضور نامزدها در مساجد باز است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند، گفت: ابتکار عملی که امسال توسط همسنگرهای مسجدی صورت گرفته، راه‌اندازی سامانه مجلس شایسته است که رزومه همه نامزدها با قابلیت جست‌وجو در آن بارگذاری شده و در اختیار همه مساجد استان خراسان رضوی قرار می‌گیرد و بر اساس تقویم و ساعاتی که نمایندگان نامزدها در سامانه ثبت می‌کنند، امکان دعوت نامزدها به مساجد، حسینیه ها و سایر اماکن مهیا خواهد شد. حضور نامزدها در مساجد در قالب مناظره، کافه گفتگو، پرسش و پاسخ، تریبون آزاد و سخنرانی انجام خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار