سرپرست امور منابع آب شمیرانات از انسداد چهار حلقه چاه آب غیرمجاز به عمق ۸۳ متر در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ 20 February 2024

به گزارش تابناک تهران، از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، سید حمیدرضا حسینی اظهار داشت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی توسط کارشناسان حقوقی در جهت صیانت از منابع آبی چهار حلقه چاه آب غیرمجاز در شهر لواسان و روستای کند سفلی به عمق ۸۳ متر و آبدهی یک لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۱۴ هزار و ۹۷۶ متر مکعب آب در سال از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد: امور منابع آب شمیرانات بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار