مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: 2هزار 200هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه توسعه و تقویت شبکه برق رسانی در استان طی دو سال گذشته انجام و یا در دست اجراست.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ 22 February 2024

گزارش تابناک ایلام؛ ولی الله ناصری با اشاره از دو سال اخیر چراغ های ال ای دی جایگزین چراغ های معمولی شده است، اظهار کرد: بیش از شش هزار چراغ ال ای دی در معابر و بلوارهای تعدادی از شهرهای ایلام نصب شده و نصب۴۴ هزار چراغ ال ای دی قرارداد برای نصب در مناطق مختلف استان منعقد شده است. 

وی با اشاره به اینکه ٣۵٠ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان احداث و در دست اجرا است، افزود: موافقت نامه یک هزار و ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی نیز منعقد شده و این نیروگاه های خورشیدی کوچک نقش مهمی در محرومیت زدایی و کسب درآمد برای مردم به خصوص در روستاها دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام با یادآوری اینکه هفت هزار ترانسفورماتور در استان برای تامین برق مردم وجود دارد، ادامه داد: ۲۶۶ هزار خانوار در استان مشترک برق هستند، همه ۶۳۰ روستای استان،حتی روستاهای چند خانواری هم از نعمت برق برخوردار هستند.

ناصری عنوان کرد: شش روستا که مردم بازگشت به روستا داشته اند نیز در اولویت برق رسانی قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیک بار در استان ۴۷۵ مگاوات است، افزود: نیروگاه صبا دهلران برای تامین برق صنایع بزرگ در استان به میزان ۲۲۵ مگاوات ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با اشاره به اینکه نیروگاه صبا ۲ دهلران به میزان ۳۶۰ مگاوات نیز در با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دست اجرا است، اضافه کرد: ۲ نیروگاه خورشیدی بزرگ ٢٠مگاوات و ٢۵ در شهرهای مهران و دهلران استان با ظرفیت آنها ۴۵ مگاوات در دست اجرا هستند.

وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی از طرح های مهم وزارت نیرو برای کاهش مصرف است،افزود: این طرح در بخش های مختلف اجرایی می شود و در صورت افزایش مصرف به بخش مربوط تذکر داده می شود.

ناصری با اشاره به اینکه تا پایان پیک مصرف در استان : ۵۰ هزار کنتور هوشمند به زودی در مناطق مختلف استان برای مدیریت مصرف نصب می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات در این حوزه کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: در کل استان ایلام هشت هزار کیلومتر شبکه توزیع برق وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام با اشاره به اینکه ۲۵۲ کیلومتر شبکه برق طی یک سال اخیر در استان احداث شده است، گفت: طی دو سال اخیر ۴۴۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه توسعه برق استان صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۶۹روستا در استان بحث بهسازی شبکه صورت گرفته است افرود: تا پایان دولت سیزدهم تمام روستای های استان ایلام شبکه برق آنها بهسازی خواهد شد.

ناصری ادامه داد: همچنین بهسازی شبکه برق روستایی خارج از روستاها با حجم کار شده شامل ۸۱ کیلومتر با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهرستان های دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر انجام شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار