معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در گردهمایی مجریان برگزاری انتخابات شمیرانات ضمن تأکید بر عدم تأخیر فرآیند رأی‌گیری در روز انتخابات گفت: هیئت‌های اجرایی با هم‌افزایی و هم‌دلی ید واحد باشند.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 22 February 2024

 به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، سید محمدتقی شاهچراغی پیش از ظهر پنج‌شنبه سوم اسفند ماه در همایش مجریان برگزاری انتخابات شهرستان شمیرانات که با حضور استاندار تهران و جمعی از معاونان و مدیران کل، فرماندار شمیرانات و عوامل اجرا، نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با اشاره به شرایط سختی که در زمان جنگ تحمیلی و در جبهه‌های نبرد وجود داشت، اظهار داشت: در آن موقعیت مشاهده می‌کردیم که کسی فراتر از نیروهای انسانی و با نگاه الهی به رزمندگان نظر دارد و امروز و در این برهه نیز باید دعایمان این باشد که نظر الهی بر ما دوخته شده باشد. 

 

 وی با بیان این‌که صاحب این ایام کسی است که ما منتظرش هستیم، ابراز داشت: با این نگاه می‌توانیم اقرار کنیم که همه انسان‌های آزاده عالم در برابر ظلم می‌ایستند و این ایستادگی و مقاومت به برکت خاندان عصمت و طهارت است. 

 

 معاون سیاسی وزیر کشور بیان داشت: مردم ایران نسبت به سایر مردم دنیا این امتیاز را دارند که همواره در همه صحنه‌های مختلف کشور حضور داشته و در هر شرایطی که نیاز باشند به عرصه می‌آیند. 

 

 شاهچراغی خاطرنشان کرد: در همه مقاطع کشور می‌بینیم که دشمن چه تلاش‌های مذبوحانه‌ای از خود نشان داده و مردم همواره میدان‌داری کرده‌اند و این میدان‌داری خط بطلانی بر همه نقشه‌های آن بوده و تاریخ انقلاب مملو از این رشادت‌ها است. 

 

 وی با اشاره به این‌که این روزها که در ایام مبارک شعبانیه و در آستانه انتخابات هستیم، میدان جدیدی را برای حضور و نقش آفرینی مردم می‌بینیم، افزود: کاملاً مشهود است که رسانه چگونه علیه انتخابات ما تبلیغ می‌کنند و دولت آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند مردم در انتخابات حاضر شوند اما تجربه همه ایام نشان داده که مردم ایران هر جا که لازم شده، حضور پیدا کرده‌اند. 

 

 رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان این‌که از سال گذشته تا کنون تمام ملزومات برای برگزاری انتخابات شکوهمند ۱۱ اسفندماه فراهم شده است، اظهار داشت: این عرصه میدانی است که باید همه افراد به حسب وظیفه و تکلیفی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند در آن حاضر شوند، می‌دانیم که برگزاری انتخابات مسؤولیت سنگینی است و شاهد هستیم این وظیفه در استان و شهر تهران به خوبی تا کنون انجام شده و با توجه به اینکه هیچ الزامی نیست اما شاهد حضور مردم در هیئت‌های اجرایی هستیم که با تمام ارادت قلبی وارد میدان شده‌اند. 

 

قسمت دوم معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری که «سلامت» انتخابات است، گفت: جامه عمل پوشاندن این راهبرد مهم در گرو اجرای کامل و با دقت انتخابات است. 

 

 شاهچراغی با تاکید بر این‌که باید شأن انتخابات رعایت شود خطاب به مجریان انتخابات، ادامه داد: باید به همه جزئیات توجه شود و از همه عوامل و دست اندرکاران شعب اخذ رأی می‌خواهیم حتماً از روز قبل در شعبه مستقر شده باشند نه برای رأی‌گیری بلکه برای بررسی نهایی همه ملزومات برگزاری این حماسه بزرگ و ضروری است که در شعب اخذ رأی با جزئی نگری حداکثر نیازمندی‌ها دیده شود. 

 

 رئیس ستاد انتخابات کشور شعب اخذ رأی را کانون و مرکز ثقل انتخابات دانست و اظهار داشت: اگر تمام آموزش‌ها موارد و نکات خوب تبیین و شعب به بهترین شکل تجهیز شد کار خوب پیش می‌رود. 

 

 معاون سیاسی وزیر کشور شروع انتخابات را بسیار مهم اعلام کرد و بیان داشت: رأی‌گیری در شعب باید رأس ساعت ۸ صبح آغاز و عوامل از ساعات قبل در محل شعبه حضور پیدا کنند، مگر این که حادثه غیر مترقبه ای رخ دهد که از اختیارات خارج باشد و در این راستا پیشنهاد این است که اعضای شعبه در ابتدای کار رأی دهند و رأس ساعت رأی‌گیری از مردم آغاز شود. 

 

 وی در خصوص روند کار احراز هویت و رأی‌گیری در شعب، گفت: احراز هویت مردم برای اخذ رأی با کد ملی صورت می‌گیرد و قوانین جدید نیز برای تسهیل در رأی گیری وضع شده‌اند لذا اگر مشاهده شد که برخی با شناسنامه‌های قدیمی که کد ملی ندارند، حاضر شده‌اند طبق آموزش‌ها کارها انجام شود و حتماً احراز هویت با کد ملی صورت می‌گیرد. 

شاهچراغی بیان داشت: از زمان آغاز فرآیند رأی‌گیری به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید رأی‌گیری متوقف می‌شود مگر این که دستگاهی با مشکل بر خورد که با توجه به آموزش‌ها این مورد قابل اصلاح و رفع خواهد بود. 

 

رئیس ستاد انتخابات کشور هماهنگی هیئت نظارت را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: اعضاء باید در شعبه ید واحده باشند و در مشکلات رخ داده احتمالی با همدلی و هم افزایی به حل معضل بپردازند و از آرای مردم صیانت کنند. 

 

 وی با اشاره به اینکه ضروری است که نامزدها بایدها و نبایدها را رعایت کنند، افزود: برای برخی تخلفات جرم انگاری شده است. 

رئیس ستاد انتخابات کشور، مجلس را محل ریل‌گذاری دانست و افزود: مردم عزیز با مشارکت حداکثری و با انتخاب افراد اصلح می‌توانند به رشد و پیشرفت کشور کمک کنند. 

 

استاندار تهران: عوامل اجرایی و معتمدین در برگزاری انتخابات بی‌طرف عمل کنند 

 

 علیرضا فخاری نیز در این همایش ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار داشت: مفتخر هستیم که هم‌اکنون در کنار جامعه قابل اعتماد و هدایت‌گر آموزش و پرورش و سایر اهالی و مسؤولان شمیرانات هستیم و این گردهمایی بهانه‌ای است که یک‌بار دیگر در آزمون سیاسی بزرگ در کنار هم باشیم و برای آینده روشن کشور تصمیم درست بگیریم. 

 

 وی با بیان این‌که انتخابات، یک تحول فکری اجتماع است، گفت: حرکت، ریل‌گذاری و جهت‌گیری دوران حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور به تدبیر و تحول نگاه فکری کسانی وابسته است که در این مسیر پا پیش گذاشته‌اند. 

 

 نماینده عالی دولت در استان تهران افزود: جمع حاضر شامل معتمدین، مخلصین، مجریان، حافظان و ناظران و بازرسان و همه کسانی است که دست در دست یکدیگر داده‌اند تا با درایت و نظارت صحیح، تحول مردم‌سالاری دینی را به نمایش بگذارند. 

 

 فخاری خاطرنشان کرد: فعالیت همه شما عزیزان قابل ستایش و قدردانی است چرا که برای حفظ دستاوردهای انقلاب با حضور در عرصه‌های مختلف این انتخابات و به نمایش گذاشتن عرصه مردم سالاری، مؤثر و پررنگ به نقش آفرینی پرداخته‌اید. 

 

 استاندار تهران با بیان این‌که این انقلاب یک انقلاب مذهبی، سیاسی و اجتماعی است، گفت: پشتوانه اعتقادی، دینی و رهبریت ولایت جامعه به دست کسی سپرده شده که جامع الشرایط و جامع الاطراف در انسانیت و شرافت و عزت یک ملت است. 

 

 وی با اشاره به این‌که از خاصیت‌های بی‌بدیل انقلاب اسلامی فراهم‌آوری شرایطی است که طی آن مردم سالاری دینی به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: طی ۴۵ سالی که از آغاز انقلاب اسلامی می‌گذرد انتخابات زیادی را برگزار کرده ایم و این حرکت بی بدیل و مردمی که توأم با استقلال طلبی است، در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود و به صراحت و با قدرت می‌توانیم اعلام کنیم که ما دموکرات‌ترین و مردم سالارانه‌ترین کشور را داریم که از هر قشر و دسته‌ای برای ابراز وجود و حضور در انتخابات حاضر می‌شوند. 

 

 استاندار تهران اظهار داشت: مجلس خانه ملت است و حوزه اجرا به دست مردم می‌باشد، همانطور که امام راحل فرمودند؛ «میزان رأی ملت است».

 

 فخاری با بیان این‌که تلاش شبانه‌روزی برای حضور و مشارکت مردم و تأمین امنیت برای برگزاری این حماسه سیاسی را شاهد هستیم، گفت: فضای رقابتی داوطلبان با این تمهیدات مهیا خواهد شد. 

 

 وی با اشاره به اینکه از امروز شاهد آغاز تبلیغ داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی هستیم، ابراز داشت: سه هزار و ۵۴۵ نامزد انتخاباتی از حوزه بزرگ تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس شروع به رقابت می‌کنند و آن‌چه از معتمدین انتظار داریم این است که باید در این صحنه بی طرف باشند تا در موعد مقرر اراده مردم آشکار شود و در این راستا مهم‌ترین وظیفه ما امانت داری است، تا این فریضه بسیار بزرگ را به درستی انجام دهیم. 

 

 استاندار تهران با بیان این‌که هیچ ابایی نداریم که بگوییم در مقابل برگزاری انتخابات ما تهدیداتی وجود دارد، افزود: شرایط جهان و سطوح بین الملل به خصوص غرب آسیا فرصتی را فراهم کرده که اگر ما نتوانیم قدرت ملی خود را نشان دهیم بار امنیت کشور را سنگین‌تر می‌کنیم و دشمن آماده و با اراده تر به میدان وارد می‌شود، لذا هر کدام از ما باید بتوانیم برای حفظ استقلال کشور به عنوان تکلیف جامع در انتخابات شرکت کنیم. 

 

 فخاری با بیان این‌که انقلاب ما به آرای مردم متکی است گفت: عزت ما وابسته به انتخاب ما است لذا باید با استقلال، قدرت و استقامت کمک کنیم تا همه در این مسیر حاضر شوند و یاری کنیم تا این فریضه مهم به خوبی انجام شود. 

 

 استاندار تهران با تاکید بر فراهم‌آوری ظرفیت‌ها بیان داشت: امیدوار هستیم که از این آزمون بزرگ سربلند بیرون بیاییم و در ۱۱ اسفند با شور و نشاط و شوق به استقبال این حرکت سیاسی بزرگ برویم تا دشمن انگشت به دهان بماند که ما توانستیم در ملتهب ترین اوضاع جهان فضایی آرام با تضمین سلامت انتخابات را در کشور داشته باشیم و به یک نتیجه مطلوب برسیم. 

 

فرماندار: عوامل انتخابات شمیرانات با بیش از ۱۰۰ جلسه آموزشی آماده حضور حماسه‌آفرین مردم هستند 

 

 فرماندار شمیرانات نیز در همایش مذکور با اشاره به این‌که تمام امکانات برای برگزاری انتخابات باشکوه فراهم شده است، اعلام کرد: عوامل انتخابات شمیرانات با بیش از ۱۰۰ جلسه آموزشی آماده حضور حماسه‌آفرین مردم هستند. 

 

 مجتبی ذاکریان بیان داشت: مجموعه فرمانداری شمیرانات از اولین روزهای ابلاغ وزارت کشور با تشکیل ستادهای مختلف تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات شکوهمند به کار گرفتند. 

 

 وی افزود: برای تعیین معتمدین جهت انتخاب هیئت اجرایی از ۲۷ منطقه شمیرانات نفرات انتخاب و جمع معتمدین را تشکیل هیئت اجرایی شکل داده شد که با تمام توان تاکنون  پای کار بوده اند. 

 

 رئیس هیئت اجرایی انتخابات شمیرانات با بیان این‌که از تمام شعب اخذ رأی شهرستان سرکشی و بررسی صورت گرفته و تمام عوامل بازبینی شده‌اند،  گفت: همه امکانات و تجهیزات نیلز سنجی شده و با مشورت و همراهی کارها پیش رفته است. 

 

 فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اغلب عزیزان از پیشکسوتان حضور در اجرای انتخابات هستند، اما طبق تغییراتی که امسال در قانون انتخابات وضع شد برای همه عوامل و هیئت های بازرسی و سربازرسی تاکنون ۶۵ جلسه آموزشی و برای کاربران دستگاه های احراز هویت ۴۰ جلسه آموزشی برگزار و در صورت نقص ایرادات برطرف شده است. 

 

 وی بیان داشت: از همه عزیزانی که در این حوزه و سایر موارد شهرستان مثل بسیج و نیروهای انتظامی که همیشه همراه ما بوده‌اند نهایت تشکر را داریم چرا‌که با هم افزایی تمام این عوامل امروز برای برگزاری انتخابات با کمترین دغدغه روبرو هستیم. 

 

 ذاکریان اظهار داشت: این گردهمایی هم تجدید بیعتی از سوی مجریان انتخابات در شمیرانات است و هم فرصتی است که نکات و ملاحظات مسئولان در سطح کلان در خصوص برگزاری انتخابات عنوان شود. 

 

 رئیس هیئت اجرایی انتخابات شمیرانات یادآور شد: مجموعه همه عوامل که در حوزه شمیرانات برای برگزاری انتخابات فعالیت می‌کنند، خالصانه و با اعتقاد قلبی راسخ به نظام پا در میدان گذاشتند و امیدوار هستیم که در روزهای اعلام نتایج و رای گیری‌ها بتوانیم رضایت را از مقام معظم رهبری دریافت کنیم.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار