رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی گفت: خروجی رشته مهندسی در دانشگاه بسیار زیاد است در حالیکه در بعضی از رشته‌ها درآمد خوبی برای مهندسین نداریم که نیاز است در این خصوص برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 24 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از ایسنا، محسن نصرآبادی، با اشاره به تعرفه‌های پایین شغل مهندسی، گفت: شغل اصلی بسیاری از همکاران مهندسی نیست و شرایط نرمالی در زمینه درآمد پایدار و مناسب برای مهندسین نداریم.

نصرآبادی با بیان اینکه بیشترین حوادث کارگاهی عدم رعایت دستورالعمل‌های ایمنی بوده و آمار حوادث به نسبت سایر استان‌ها کم است، اظهار کرد: در استان به همت مجموعه اداره راه شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و حمایت‌های مجموعه‌ی هماهنگی امور عمرانی استانداری یکی از استان‌های پیشرو در استفاده از مجریان ذی صلاح بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی بیان کرد: حوادثی که قبل از بهره‌برداری در زمان ساخت اتفاق می‌افتد عمدتا ناشی از رعایت نکردن مسایل ایمنی است و سازمان نظام مهندسی با کنترل در دو گروه ارزیابی مجریان و گروه نظارت مضاعف به صورت رندمی از ساختمان‌ها بازرسی انجام می‌دهند که در این بازدید‌ها اگر قصوری از جانب مجری باشد به شورای انتظامی معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: ساختمان‌هایی که در چهارچوب سیکل قانون نظام مهندسی کنترل پروانه گرفته و ساخته می‌شوند ایمن بوده و اگر خلاف این باشد ناایمن نامیده می‌شوند و حضور طراح و ناظر نظام مهندسی الزامی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی گفت: ساختمان نیز مانند هر وسیله دیگری نیاز به نگهداری و تعمیر دارد و مطابق مبحث بیست و دو مقررات ملی ساختمان قوانین ذکر شده و قابل اجرا است، ولی نظام مهندسی فقط اجرا کننده آن نیست.

وی اظهار کرد: دانشجویان قبل از فارغ التحصیل ارتباطی با حوزه نظام مهندسی که همان کارآموزی تعریف شده دارند که تنها حوزه ارتباط با صنعت بوده و سازمان نظام مهندسی ساختمان این آمادگی را دارد که از ظرفیت در این ارتباط استفاده شود، چون اگر دانشجوی فارغ‌التحصیل بخواهد وارد این حرفه شود باید یک سری آموزش‌هایی را دیده باشد.

نصرآبادی با بیان اینکه بیش از سه هزار مهندس عضو سازمان هستند که دو هزار صد نفر آن دارای پروانه بوده و عملا در حوزه طراحی، نظارت و اجرا، کار می‌کنند، گفت: یکی از منابع درآمدی سازمان مطابق ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی کمک‌های اعطایی دولت است که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

محسن بهدانی، دبیر مضاعف نظارت عالیه سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در خصوص اقدامی که در کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در جهت انجام وظایف قانونی در حوزه پژوهش صورت گرفته است، گفت: تهیه نظام نامه آموزش، پژوهش و ترویج بوده که برای تصویب به هیئت مدیره سازمان ارایه شده است.

وی اظهارکرد: در نظام نامه مذکور پیش‌بینی شده که در ابتدای هر سال، اولویت‌های پژوهشی در صنعت ساختمان اعلام و از تمامی مهندسین، دانشگاهیان و فعالان صنعت ساختمان دعوت بعمل خواهد آمد که طرح‌های خود را جهت بررسی به سازمان استان ارائه دهند

بهدانی افزود: طرح‌هایی که در کمیته آموزش سازمان تایید شوند کمک‌های مالی و فنی انجام خواهد شد تا مشکلی از صنعت ساختمان حل شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار